Wouter Hoeffnagel - 20 oktober 2022

Yokoy breidt uit naar Spanje

Yokoy breidt uit naar Spanje image

Yokoy breidt uit naar Spanje. Het Zwitserse opent een kantoor in Madrid, waar vanuit een lokaal team de regionale activiteiten ondersteunt. De Zwitserse fintech ziet na zijn Serie B-financieringsronde van 80 miljoen dollar eerder dit jaar veel potentie voor de hyperautomatisering van uitgavenbeheer op de Spaanse markt. Daarom brengt het bedrijf zijn end-to-end oplossing voor zakelijke uitgaven naar de Zuid-Europese regio.

Het Yokoy-platform maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en blijft zichzelf continu verbeteren. Hiermee worden het aantal handmatige handelingen, mogelijke fouten en de kosten voor financiële teams aanzienlijk verminderd. Yokoy biedt een manier voor het automatiseren van uitgavenbeheer waarmee de drie belangrijkste componenten van bedrijfsfinanciën worden gestroomlijnd: leveranciersfacturen, zakelijke creditcards en uitgaven. Het Yokoy-platform is een geautomatiseerde oplossing voor uitgavenbeheer met een zelfontwikkeld algoritme dat zichzelf gaandeweg verbetert. Hierdoor wordt het aantal gevallen waarbij menselijke tussenkomst nodig is tot een minimum beperkt. Het platform van Yokoy bespaart niet alleen tijd en verbetert de efficiëntie voor werknemers, maar vermindert ook de kosten voor uitgavenbeheer tot 80%.

Veel vraag vanuit Spanje

In Spanje is er onder middelgrote tot grote ondernemingen veel interesse voor geautomatiseerde oplossingen voor uitgavenbeheer. “Wij zijn nu al in gesprek met Spaanse klanten en verwachten de komende maanden flink te groeien. We hebben een ambitieus bedrijfsplan voor Spanje, waarbij we onze strategie baseren op eerdere uitbreidingen, maar ook kunnen leunen op onze productkennis en financiële expertise”, zegt Philippe Sahli, CEO van Yokoy. “Veel bedrijven willen simpelweg processen automatiseren, maar de missie van Yokoy is om de manier waarop bedrijfsuitgaven worden beheerd te transformeren met behulp van kunstmatige intelligentie. Wij begrijpen de eisen van wereldwijde en regionale bedrijven die hun processen willen moderniseren. Daarom hebben wij het Yokoy-platform zo ontworpen dat het aanpasbaar en schaalbaar is en de hele cyclus van uitgavenbeheer omvat.”
 
Sinds de oprichting in 2019 is Yokoy jaarlijks met 400% gegroeid. Het bedrijf krijgt financiële steun van venture capital-investeerders zoals Sequoia Capital, Left Lane Capital, Balderton Capital, Swisscom Ventures en SIX FinTech Ventures Fund. In maart 2020 haalde Yokoy een startkapitaal van 1,7 miljoen dollar op, mede geleid door Swisscom Ventures en SIX FinTech Ventures Fund. Nadat het bedrijf in oktober 2021 een Serie A-financieringsronde had afgerond van 26 miljoen dollar, werd in maart 2022 nog een Serie B-financieringsronde van 80 miljoen dollar afgerond die werd geleid door Sequoia Capital. De Zwitserse fintech telt meer dan 250 werknemers, bedient meer dan 500 klanten en is momenteel aanwezig in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Servië en nu Spanje. Ook is het bedrijf van plan verder te groeien in Europa, om zo de diverse markten op het continent te verkennen.

Sterk groeiende vraag naar geautomatiseerd uitgavenbeheer

“Na de opening van ons Europese hoofdkantoor in Amsterdam eerder dit jaar, hebben we gemerkt dat de vraag naar geautomatiseerd uitgavenbeheer op de Nederlandse markt sterk is gegroeid. Het is duidelijk dat bedrijven op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun uitgavenbeheerprocessen te vernieuwen, meer efficiëntie voor hun financiële teams te creëren en de kosten te verlagen”, zegt Lars Mangelsdorf, medeoprichter en Chief Customer Officer van Yokoy. “In Nederland hebben we momenteel meer dan dertig mensen in dienst en rekenen we gerenommeerde partijen als het ministerie van Buitenlandse Zaken of de snelgroeiende online supermarkt Crisp tot onze klanten. Omdat we op een missie zijn om uitgavenbeheer te veranderen en financiële teams in de Spaanse regio willen ondersteunen, gebruiken we de expertise die we hebben opgedaan in de Nederlandse markt als blauwdruk, terwijl we ook rekening houden met de unieke marktsituatie en klantbehoeften in Spanje.”

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
ALSO BW 03-06-2024 tm

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!