Verizon Business en Wipro introduceren Network-as-a-Service-oplossing
Verizon Business gaat een wereldwijde Network-as-a-Service (NaaS)-samenwerking aan met Wipro, een bedrijf gericht op technologie- en consultancydiensten. Het partnerschap moet bedrijven helpen bij het versnellen van de modernisering van hun netwerk en de overgang naar de cloud.
De NaaS-oplossing omvat een reeks vooraf geconfigureerde en geteste serviceketens via een verbruiksmodel op abonnementsbasis. Het doel hiervan is om de vraag naar netwerkinfrastructuren 'on demand' te stimuleren. Het meerjarige partnerschap stelt Wipro in staat om klanten over te laten stappen van de ouderwetse inzet van hardware, applicaties en diensten naar een geautomatiseerde, zelfherstellende en zeer veilige netwerkomgeving.
'Af van de eindeloze vernieuwingscycli'
"Veel organisaties willen af van de eindeloze cycli waarin technologie moet worden vernieuwd. Ze hebben echter te maken met de tweeledige uitdaging van traditionele hardware en vaste infrastructuren. Ons partnerschap met Wipro zal bedrijven helpen hun netwerk toekomstbestendig te maken op een meer flexibele, wendbare en predictieve manier, gericht op hun specifieke wensen", aldus Massimo Peselli, Senior Vice President en Chief Revenue Officer, Global Enterprise and Public Sector voor Verizon Business.
Uit een recent onderzoek van IDC onder meer dan 400 besluitvormers op het gebied van technologie-inkoop over de hele wereld blijkt dat 69% van de respondenten in de komende 12 maanden van plan is te investeren in netwerktransformatie. NaaS is steeds beter in staat om de strijd aan te gaan met oude commerciële modellen waarbij vooraf grote investeringen moeten worden gedaan. Dit is mogelijk door flexibelere abonnementsdiensten aan te bieden die makkelijker kunnen worden aangepast als de wensen veranderen. De technologie heeft de implementatie van nieuwe digitale technologieën zoals AI/ML, 5G, IoT, geavanceerde robotica, blockchain, AR/VR en spraakassistentie versneld.