Invenna en Human Inference fuseren
The Data Agency kondigt de fusie van platformbedrijf Invenna met software organisatie Human Inference aan. De groep versterkt hiermee haar technologie divisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan.
Invenna levert onder de vlag van The Data Agency een combinatie van Customer Data Platform technologie en consultancy. De platformtechnologie richt zich op het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata, voor klanten in de financiële sector, media, retail, goede doelen en automotive.
Human Inference is sinds 2019 onderdeel van The Data Agency en biedt softwareoplossingen voor datakwaliteit en Master Data Management technologie aan. Deze zijn gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic technieken en een matching-engine die patronen herkent. Hiermee worden databases op een slimme manier gecontroleerd, gecorrigeerd en beheerd, door organisaties als de Belastingdienst, Politie en Stichting BKR.
Gecombineerde oplossing
Door de twee merken samen te voegen ontstaat er één bedrijfsoplossing waarmee organisaties doorlopend klanten, gegevens en personen kunnen herkennen, en deze informatie direct kunnen toepassen. Bijvoorbeeld voor risicobeoordelingen, maar ook in marketingcampagnes en -analyses. Data worden centraal beheerd, bewaakt en gebruikt, onder meer relevant met het oog op compliancy.
Pieter Hallewas, directeur van Invenna en Human Inference: “Recent onderzoek door Gartner onderstreept de trend dat CDP en MDM technologieën naar elkaar toegroeien en bij voorkeur deel uitmaken van één platform. Wij merken ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben waardoor zij behoeften hebben aan een sterke MDM oplossing die onderdeel vormt van hun CDP. Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar. Door de samenvoeging en integratie bieden wij organisaties nieuwe mogelijkheden: van het vereenvoudigen van hun IT landschap en het verbeteren van de dienstverlening tot het verkleinen van bedrijfsrisico’s en relevantere klantcommunicatie.”
Voor The Data Agency is deze fusie een mooie ontwikkeling. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency, legt uit: “Het samenvoegen van de kennis en kracht van Human Inference met de bewezen platformtechnologie van Invenna, is voor ons een flinke stap. Eentje die bijzonder is en waarmee wij onze koppositie in de werelden van CDP en MDM verstevigen en uitbreiden. Wij zijn er zeker van dat wij onze klanten zo nog beter kunnen helpen bij hun data uitdagingen.”