Witold Kepinski - 01 februari 2023

Juniper Networks meldt sterke groeicijfers in voorlopige resultaten

Juniper Networks meldt sterke groeicijfers in voorlopige resultaten image

Juniper Networks, speler in veilige, AI-gestuurde netwerken, heeft de voorlopige financiële resultaten bekendgemaakt voor de drie maanden en het fiscale jaar eindigend op 31 december 2022 en heeft de vooruitzichten voor de drie maanden eindigend op 31 maart 2023.

Financiële prestaties vierde kwartaal 2022

De netto-inkomsten waren een dikke 1.44 miljard dollar een stijging van 11% op jaarbasis en een stijging van 2% opeenvolgend. De GAAP-bedrijfsmarge was 14,0%, een stijging ten opzichte van 11,8% in het vierde kwartaal van 2021 en een stijging van 10,6% in het derde kwartaal van 2022. De GAAP-nettowinst bedroeg 180,4 miljoen dollar, een stijging van 36% op jaarbasis en een stijging van 48% opeenvolgend, resulterend in een verwaterde winst per aandeel van $ 0,55.

Financiële prestaties voor het volledige jaar 2022

De netto-inkomsten waren een dikke 5.3 miljard dollar, een stijging van 12% op jaarbasis. De GAAP-bedrijfsmarge was 9,8%, een stijging ten opzichte van 8,2% in het fiscale jaar 2021. De GAAP-nettowinst bedroeg 471 miljoen dollar, een stijging van 86% jaar-op-jaar, wat resulteerde in een verwaterde winst per aandeel van $ 1,43, een stijging van 88% jaar-op-jaar. De stijging op jaarbasis was voornamelijk het gevolg van hogere inkomsten, eenmalige schuldaflossingskosten in 2021 en een lager belastingtarief, gedeeltelijk gecompenseerd door een lagere brutomarge en hogere bedrijfskosten.

AI en Cloud

"We hebben in het kwartaal van december een sterke zakelijke dynamiek ervaren, waaronder een tweede achtereenvolgende kwartaal met een tweecijferige omzetgroei op jaarbasis, een recordprestatie van onze zakelijke activiteiten en ons op een na hoogste kwartaal met cloudinkomsten", aldus Juniper's CEO, Rami Rahim. “Onze experience-first netwerkstrategie, gericht op het gebruik van AI en door de cloud geleverde automatisering om de klantactiviteiten en de eindgebruikerservaring te verbeteren, blijft resoneren in de markten die we bedienen. We zijn van mening dat onze gedifferentieerde oplossingen, samen met onze go-to-market-investeringen en sterke achterstand, ons in staat moeten stellen om in 2023 opnieuw een jaar van solide omzetgroei te realiseren.”

 

Lees meetr details hier.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
ALSO BW 03-06-2024 tm

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!