Freshworks voegt GPT-gebaseerde conversatieverbeteringen toe aan AI-assistent
Freshworks introduceert een nieuwe, op GPT-gebaseerde conversatieverbeteringen geïntroduceerd voor zijn ingebouwde AI-assistent Freddy. Met behulp van OpenAI's ChatGPT en onderliggende large language models kunnen klantgerichte professionals sneller, slimmer en effectiever werken.
Customer service agents reageren hiermee bijvoorbeeld snel en op de juiste toon op klantvragen, marketeers schrijven in een oogwenk converterende teksten en salesmedewerkers schrijven sterke e-mails die van prospects klanten maken, aldus Freshworks.
"We hebben de afgelopen vijf jaar behoorlijk geïnvesteerd in onze AI-strategie om de agent productivity en customer experience te verbeteren", stelt stelt Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. "De nieuwste Freddy-updates met de nieuwste large language models van GPT maken klantinteracties nog beter. Met meer dialoog en minder klikken veranderen we fundamenteel de manier waarop onze klanten met ons aanbod omgaan."
Sneller problemen oplossen
Freshworks integreert conversational AI via Freddy in het complete productpakket. Zo moeten customer support agents sneller problemen op kunnen lossen en kwalitatief betere gesprekken met klanten voeren. Marketeers krijgen slimme klantsegmentatie en geoptimaliseerde e-mailcontent aangereikt waarmee ze de effectiviteit van campagnes maximaliseren. Salesmedewerkers sluiten meer deals door adviezen over kansen met het hoogste potentieel.
Onder de nieuwe features vallen onder meer:
- Gesprekken samenvatten: support agents die Freshchat gebruiken krijgen een automatische samenvatting van klantgesprekken, zodat ze niet eerst een heel gespreksverslag hoeven door te lezen voor ze reageren.
- Antwoorden herformuleren: support agents vervangen informele taal door meer formele en duidelijke antwoorden.
- Automatisch inhoud aanvullen: supportmedewerkers verminderen het aantal toetsaanslagen en reageren sneller op vragen van klanten, met behulp van ‘predictive sentence completion’.
- Artikelen genereren: support agents besparen tijd door contextuele knowledge-base artikelen en FAQ's te maken met behulp van generatieve AI en eenvoudige prompts.
- E-mail copy schrijven: marketeers die Freshmarketer gebruiken, schrijven in minder tijd betere e-mailteksten om zo de open rates en het engagement te verbeteren. Salesmedewerkers schrijven gepersonaliseerde e-mails die zijn gericht op de specifieke behoeften en pijnpunten van individuele prospects.