IBM CEO Ginni Rometty maakt partners warm voor 'data, cloud & engagement'
IBM CEO Ginni Rometty (foto) zegt dat channel partners kunnen groeien op het gebied van data, cloud & betrokkenheid (engagement) met klanten. Ze zei dit tijdens een keynote tijdens de IBM PartnerWorld Leadership Conference 2014 in Las Vegas waar 1500 wereldwijde partners aanwezig zijn.
Volgens de topvrouw transformeert de IT-markt naar drie focusgebieden: data, cloud & betrokkenheid met klanten. Met data kunnen partners klanten middels storage en big data analytics meer waarde aan klanten leveren. Met cloud kunnen partners IT as a service leveren. Met engagement kunnen partners hun klanten helpen op het gebied van social (business), mobility en security.
IBM biedt volgt Rometty interessante technologie zoals supercomputer Watson, Fiberlink mobility technologie en public cloud diensten vanuit SoftLayer die het opnemen tegen Amazon, Google en Microsoft.
IBM zijn x86 industry-gebaseerde servers verkocht aan Lenovo omdat er dunne marges op werden verdiend. IBM focust zich nu op de verkoop van PureSystems, Pure Applications, Pure Data, Data Power en Cast Iron cloud services.
IBM channel partners zijn goed voor 20 procent van IBM's totale omzet. 30 procent van de software en 50 procent van de systems business wordt indirect verkocht.
Door: Witold Kepinski