Dell breidt partner services aanbod voor IT-beslissers uit
Dell Technologies wil samen met technologie partners en business partners meer services aan klanten bieden. Tijdens de Dell Global Partner Summit, een onderdeel van het Dell Technologies World 2023 event in Las Vegas, kondigde Rola Dagher (foto), Global Channel Chief bij Dell Technologies, Project Harmony aan. Dit project voorziet een breed pallet aan ‘white labeled services’ die channel partners onder eigen label kunnen verkopen aan klanten.
Dell verkoopt wereldwijd voor ruim vijftig procent via business partners, vertelt Dagher aan Dutch IT Channel. De topvrouw leidt nu drie jaar de Dell partner organisatie. "We streven naar partner en klant succes. We willen de beste partner experience leveren. Ik hoor dat partners blij zijn met de innovaties en toepassingen portfolio van Dell Technologies. Ze zijn blij met ons supply chain model en hoe we snel inspelen in de markt. We willen dieper en wijder gaan naar klanten toe, zoals met AI, denk daarin met de samenwerking aan NVIDIA. Partners willen samen met Dell snel een oplossing bouwen en naar de markt brengen."
Project Harmony: Dell services verkopen onder eigen label
Het grote nieuws op de Dell Technologies Partner Summit is Project Harmony, een white label services propositie dat ontworpen is op feedback van business partners. "Met Project Harmony kunnen business partners Dell Technologies services met korting aan te schaffen en onder eigen merknaam integreren in bestaande reeks van service toepassingen", aldus Dagher. "Hierdoor wordt hun services aanbod naar klanten versterkt en worden ze voor klanten nog meer relevant. Onze partners kunnen daardoor meer marge maken. Denk hierbij aan services rond APEX as a service. Of Environmental, Social and Governance (ESG) services, zoals circulaire IT, Solar Community Hubs en Asset Recovery Services."
APEX
Tijdens de Dell Global Partner Summit, onderstreepte ceo Michael Dell dat business partners een zeer belangrijk rol spelen in het leveren van toepassingen en services aan klanten. Daarbij wordt goed geluisterd naar de feedback van partners: "We have big ears", aldus Michael Dell. Hij ziet vooral heel veel kansen met het APEX as a service aanbod van flexibele diensten dat is verrijkt door nauwere samenwerking met andere technologie partners zoals Microsoft, AWS, VMware, NVIDIA en Databricks. Dell ziet ook andere gezamenlijke kansen zoals duurzaamheid (sustainability). "Sustainability en ESG staan vaker op het wensenlijstje bij aanbestedingen en RFP’s", aldus Michael Dell.
Klanten, Partners en Dell vormen samen een win-win-win combinatie met APEX. zegt Dagher. "APEX is zeer zorgvuldig opgebouwd in samenwerking met partners, onder andere met Partner Advisory Board, en is nu in meer dan vijftig landen beschikbaar. Denk hierbij aan Dell APEX Console IT Service en Cloud Management. Of APEX Navigator voor onder andere multicloud storage of Kubernetes. APEX services worden via channel partners aan klanten aangeboden."
Partner Ecosysteem
Ook andere topmanagers, waaronder Chuck Whitten, co-COO van Dell, onderstrepen hun toewijding aan channel partners. Whitten belichtte nieuwe technologische innovaties rond multicloud, AI, security, edge, Future of Work die business partners kunnen verkopen aan hun klanten, Onder voor workload optimalisatie, life cycle management services en managed services en die leiden tot ‘business outcomes’. Zo is Dell NativeEdge software speciaal ontwikkeld voor edge toepassingen. En Project Helix biedt krachtige generative AI toepassingen die Dell en NVIDIA samen bieden. Krachtige zero trust security wordt aangeboden met Project Fort Zero dat voldoet aan strenge eisen van het Amerikaanse Ministerie van Defensie.
Denise Millard, SVP van Global Aliances bij Dell, zegt dat partners met APEX een zeer belangrijke rol speken in de go-to-market strategie van Dell. Hierbij ligt de kracht van een groeiend ecosysteem van diverse soort en technologie partners, zoals AWS, Red Hat, Microsoft, VMware, NVIDIA en Databricks.
Bill Scannell, president van Global Sales and Customer Operations bij Dell Technologies, ziet een sterke acceptatie van AI-deals bij klanten die samen worden geclosed door Dell en business partners. Door samen op te trekken worden Dell en partners nog meer succesvol, aldus Scannell.