Kyndryl start met cybersecurity incident response en forensics services
Kyndryl, leverancier van IT-infrastructuurdiensten, heeft een Cybersecurity Incident Response en Forensics (CSIRF)-service onthuld om klanten te ondersteunen bij het voorbereiden op mogelijke incidenten en om organisaties in staat te stellen om adequaat te reageren. Dit wordt gerealiseerd door het toepassen van de laatste ‘threat intelligence’ en door gebruik te maken van Kyndryl’s security specialisten die diepgaande domeinkennis hebben.
Deze nieuwe dienstverlening helpt klanten met het onderzoeken en reageren op een security incident door gebruik te maken van verschillende mogelijkheden zoals incident triage, incident response, threat intelligence en compliance monitoring en -beheer. Klanten kunnen ook proactieve services selecteren waarmee de tijd om op een incident te reageren aanzienlijk verkort kan worden.
De CSIRF-service van Kyndryl biedt geïntegreerde en naadloze ondersteuning voor incidentrespons (IR), forensisch onderzoek en herstelmogelijkheden om klanten te helpen bij het analyseren, identificeren, vergelijken en begrijpen van het bewijs en de oorzaken van een cyberincident. In het geval van een incident, zoals ransomware, bieden de CSIRF-experts van Kyndryl on-demand, hands-on ondersteuning om te helpen bij het oplossen van dreigingen gericht op de organisatie van een klant.
Cyber Resilience is het vermogen van een organisatie om te anticiperen op, beschermen, bestand te zijn tegen en kunnen herstellen van omstandigheden zoals aanvallen en misbruik van bedrijven die cyber-enabled zijn. “CSIRF ontdekt en reageert op security incidenten en biedt geavanceerde dreigingsdetectie, response en forensics,”geeft Kris Lovejoy, Kyndryl Security en Resiliency Global Practice Leader aan. “Kyndryl’s CSIRF is bedoeld om organisaties te ondersteunen met de verschuiving van gewone beveiliging (cyber security) naar cyberweerbaarheid (cyber resilience).
De nieuwe CSIRF-dienstverlening is een aanvulling op de Recovery Retainer Service van Kyndryl, die is ontworpen om klanten te ondersteunen om de omgeving te herstellen en opnieuw op te bouwen na ernstige gebeurtenissen en cyber incidenten. Gecombineerd met de Recovery Retainer Service biedt CSIRF on-demand beschikbaarheid van gekwalificeerde experts die klanten effectief kunnen helpen herstellen van cyberaanvallen en de impact ervan kunnen beperken.
Als gevolg hiervan kunnen klanten: - Toegang krijgen tot cyber recovery specialisten met daarbij SLA’s voor de response tijden- Het verkleinen van de omvang, impact en ernst van een incident- Het reduceren van de ‘Mean Time to Recover (MTTR)- Het vertrouwen van stakeholders, klanten en regelgevende instanties behouden
De CSIRF-experts van Kyndryl bieden onderzoeks-, forensische en incidentresponsdiensten die kunnen helpen bij het mitigeren van een onmiddellijke dreiging, het bepalen van de hoofdoorzaak van een aanval, het identificeren van de omvang van de blootstelling van de organisatie aan de dreiging, en het voorbereiden van een herstel.
Kyndryl's aanpak om resiliency en recovery mogelijk te maken, is gebaseerd op een aanpak die consistente contactmomenten met klanten omvat, om een interactieve relatie met Kyndryl te onderhouden gedurende de hele duur van de service. Deze methodiek biedt zowel voor de klant als Kyndryl een voordeel omdat er op regelmatige basis gesproken kan worden over hoe de cyberweerbaarheid van de organisatie kan worden geoptimaliseerd en verbeterd.