Johan van Leeuwen - 04 juli 2023

Nieuwe CEO van TSH, John Reynders, is onbegrensd ambitieus

Aan alles is te merken dat John Reynders staat te trappelen van ongeduld. Vanaf 1 september is hij de nieuwe CEO van TSH. Hij is erg enthousiast over het bedrijf, dat net zo ambitieus is als hijzelf.

Nieuwe CEO van TSH, John Reynders, is onbegrensd ambitieus image

Reynders omschrijft zichzelf als een ‘geek’. “Ik heb een diepe passie voor technologie en voor wat dat kan betekenen voor mensen en organisaties. Ik vind het daarnaast geweldig om mensen en teams te helpen om dingen te bereiken die ze niet voor mogelijk hadden gehouden.”

Hij begon zijn loopbaan als technisch consultant en werkte daarna lang en met veel plezier bij Microsoft, waar hij doorgroeide richting verschillende managementfuncties. Op dit moment is hij Area Director Benelux van Visma. “Ik heb daar een fenomenale reis mee mogen maken, met een groei van één naar vijftig bedrijven en van 20 miljoen naar 600 miljoen omzet, met 4000 zeer betrokken medewerkers.”

Vliegwiel
Maar toch gaat hij na de zomer een nieuwe uitdaging aan. “In een gesprek met TSH sloegen een aantal vonken over. De ambitie van TSH is werkelijk onbegrensd. Ze willen het leidende Europees MSP-platform worden. De cultuur past bij mijn nieuwsgierigheid om nieuwe dingen te leren. Ze geloven net als ik in een drie-eenheid van ondernemerschap, technologie en mensen. Dat kan tot een vliegwiel van waarde-creatie leiden.”

Zijn nieuwe functie sluit naadloos aan bij zijn passie voor zowel ondernemen als techniek. “Ik kan echt onbegrensd gaan ondernemen. Als jongen uit een ondernemersgezin zit dat in mijn bloed. Mijn liefde voor de magie van technologie, die in mijn studententijd is ontstaan, kan ik ook helemaal kwijt. Ik codeer weliswaar niet meer, maar mag gaan nadenken over hoe technologie kan worden toegepast om het potentieel van mensen, teams en organisaties te benutten. Dat is op dit moment enorm relevant. Ook op het gebied van het ontwikkelen van mensen zitten TSH en ik helemaal op één lijn.”

Reynders had nog een belangrijke reden om voor TSH te kiezen. “Ik heb nu voor een Engels, een Amerikaans en een Noors bedrijf gewerkt. Als Nederlander vind ik het mooi om een Nederlands tech-platform te helpen om haar internationale ambitie waar te maken. Ik vind namelijk dat er te weinig Nederlandse tech-successen zijn.”

Onzekerheid
Als je de huidige trends in de MSP-markt wilt benoemen, kun je volgens Reynders niet om de situatie in de wereld heen. “Alles staat bol van de onzekerheid. Op politiek niveau, allereerst. Daarnaast economisch gezien, met inflatie, hoge rente en een grote krapte op de arbeidsmarkt. En ook op technologisch niveau gebeurt er veel. De transitie naar de cloud gaat niet overal even snel, AI zorgt voor een paradigmaswitch en de hoeveelheid cybercrime blijft toenemen. Door die onzekerheid zoeken MSP’s, maar ook hun klanten, naar houvast. Moderne, flexibele en veilige IT is dan randvoorwaardelijk.”

MSP’s hebben daardoor een belangrijke rol, schetst hij. “MSP’s worden vaak, ook door zichzelf, gezien als tech-bedrijven. Ik zie dat anders. Het zijn regisseurs van technologie. In het Engels zou ik MSP’s tech-enabled customer experience-bedrijven willen noemen. Vanuit een diepe klantkennis wordt de ultieme klantbeleving gerealiseerd. De technologische ontwikkelingen op het gebied van cloud en AI helpen daarbij. Het gaat verder dan technologie slim toepassen. Naast het realiseren van unieke klantervaringen is ook de medewerkers-ervaring cruciaal voor de MSP van de toekomst. Daar begint het mee.”

De MSP is dus een regisseur. “Net zoals een filmregisseur samenwerkt met mensen op de set en mensen daarbuiten, heeft een MSP te maken met activiteiten die binnen en buiten het vaste businessmodel en de directe verantwoordelijkheid vallen. Of ze klanten in de toekomst gaan ontzorgen met aangrenzende waarde-creërende diensten, zoals bijvoorbeeld op het gebied van finance, vind ik lastig om te voorspellen. Het is heel interessant om in de gaten te houden.”

Champions League-netwerk
“In relatief korte tijd is TSH MSP-marktleider in Nederland geworden, maar dit is echt nog maar het begin”, klinkt het veelbelovend uit Reynders’ mond. “We willen doorpakken in Nederland, maar ook letterlijk de grens over gaan. Met steun van het gerenommeerde Strikwerda Investments ligt er een prachtige basis.”

Zijn dienstverband moet nog beginnen, maar hij heeft geen moeite om aan te geven waarin TSH zich onderscheidt. “Een MSP die zich aansluit bij TSH heeft de garantie dat hij in zee gaat met het leidende pure play MSP-platform van Nederland, met een enorme ambitie, en die ze helpt een echte premium MSP te worden. We hebben een portfolio dat MSP’s in staat stelt om zich te blijven focussen op de kern van hun bedrijfsprocessen en op hun customer intimicy. Ze kunnen doen wat ze het liefst doen: ondernemen. Ze behouden veel go-to-market-vrijheid en we hebben geen filosofie van geforceerde integraties. Daar geloven we niet in. Dat er een Nederlandse familie-investeerder achter zit met een blik op de lange termijn, is ook een fijne gedachte.”

“Er ontstaan als een MSP bij ons nieuwe kansen doordat je in een soort Champions League-netwerk van andere TSH-ondernemers terecht komt”, benadrukt hij. “We faciliteren het dat bedrijven elkaar sterker maken. Ook helpen we bij de transitie van een tech-bedrijf naar een technisch gedreven bedrijf dat klantervaringen verbetert. Dat doen we met ons Shared Digital Capability Center. Daarin ontwikkelen we in gezamenlijkheid nieuwe diensten en technologische oplossingen die je als zelfstandige MSP nooit op dat genoemde Champions League-niveau zou kunnen creëren. Denk aan 24x7 SOC-SIEM, een high-end cloud platform, Managed Security-oplossingen, maar ook het samen kennis uitwisselen en sparren over de toekomst van IT en nieuwe ontwikkelingen zoals AI. Ook ondersteunen we bij het aantrekken en behouden van talent, met onder andere development- en leadership-programma’s en recruitment support.”

Het moge duidelijk zijn, Reynders is klaar voor zijn nieuwe avontuur. “Het is een flinke stap, maar ik kijk er met heel veel enthousiasme naar uit.”

Door: Johan van Leeuwen

Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW Lenovo Channel Campagne vierkant
ALSO BW 03-06-2024 tm

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!