Redactie - 08 november 2014

Ajax trekt Ziggo als nieuwe hoofdsponsor aan

Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. De merknaam Ziggo zal vanaf die datum op de officiële wedstrijdtenues van het eerste elftal en van Jong Ajax staan.

De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt 8 miljoen euro. Daarnaast is een variabel deel van maximaal 2 miljoen euro per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen 4 euro miljoen vast en maximaal 1 miljoen euro variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Evenals de partnerrechten van sportpark de Toekomst is dit niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.

Baptiest Coopmans, beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global: “De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership." Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax: “Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat."

WK

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
DIC Security Day BN + BW tm 1 juli

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!