HubSpot maakt platformbrede AI-producten en functies beschikbaar via HubSpot AI
HubSpot kondigt op zijn jaarlijkse INBOUND-event HubSpot AI aan. HubSpot AI bestaat uit een reeks van platformbrede AI-producten en functies, die helpen bij het verbeteren van de productiviteit en prestaties van klantgerichte teams.
"Generatieve AI transformeert de manier waarop we moeten werken", aldus Yamini Rangan, CEO van HubSpot. "Klantverwachtingen veranderen en bedrijven hebben nu de mogelijkheid om AI te benutten om op grote schaal verbinding te stimuleren."
HubSpot AI is een verzameling van nieuwe en bestaande producten en functies met wereldwijde beschikbaarheid. Het aanbod bestaat uit onder meer:
- AI-assistenten: Generatieve AI-tools om marketing-, sales- en serviceteams te versterken. Deze AI-assistenten worden in het gehele HubSpot-platform geïmplementeerd om teams te helpen bij contentcreatie, brainstorming, websiteontwikkeling en rapportages.
- AI-agenten: Een reeks AI-tools die MKB-organisaties helpt hun klantenservice te automatiseren, te reageren op vragen en deze te verbeteren via live chat en e-mail. De eerste AI-agenten worden begin 2024 gelanceerd.
- AI-inzichten: Voorspellende AI-functies die betere analyses en aanbevelingen bieden, zoals AI-gedreven forecasting.
- ChatSpot: ChatSpot combineert de mogelijkheden van ChatGPT met tientallen unieke databronnen, zoals het Smart CRM van een HubSpot-klant. Sinds de lancering van de openbare bètaversie in maart 2023, is ChatSpot al door 80.000 gebruikers omarmd en worden wekelijks 20.000 prompts gemaakt.
'Giswerk uit generatieve AI halen'
"Bij HubSpot is het onze taak om groeiende bedrijven toegang te bieden tot nieuwe technologieën zonder dat ze daar intensief in moeten investeren", zegt Andy Pitre, EVP of Product bij HubSpot. "Met HubSpot AI halen we het giswerk uit generatieve AI en geven we alle klantgerichte teams op het gebied van sales, marketing en service al het gereedschap dat ze nodig hebben om efficiënter, gemakkelijker en fijner te kunnen werken."