Floris Hulshoff Pol - 16 november 2023

Salesforce AppExchange breidt hele Salesforce-platform uit

Salesforce organiseerde onlangs de tweede editie van zijn AppExchange Live-evenement in Amsterdam. Op deze manier konden 500 bezoekers van AppExchange-partners en hun eindgebruikers de banden met elkaar en met Salesforce zelf aanhalen en meer inzicht krijgen in de waarde die de app-integraties voor het hele Salesforce-platform bieden.“ We zijn er trots op dat onze AppExchange klanten echt helpt”, zegt organisator Laurens van Der Keilen, Northern Europe GTM Manager - ISV/OEM Sales bij Salesforce.

Salesforce AppExchange breidt hele Salesforce-platform uit image

De tweede editie van het Salesforce AppExchange Live-evenement in Amsterdam werd goed bezocht. De ongeveer 500 aanwezigen konden, naast keynotes, diverse specifieke presentaties bijwonen en uitgebreid met elkaar netwerken of de goed gevulde expovloer bezoeken.

Uitbreiding Salesforce 360-platform

De AppExchange is een essentieel onderdeel van het hele Salesforce-ecosysteem, zegt VP ISV Sales EMEA and APAC van Salesforce Virginia Matassa in haar openingskeynote. “Het Salesforce 360-platform is voor onze klanten een ‘single source of truth’. Ons ecosysteem van vertrouwde adviseurs, domeinexperts en natuurlijk out-of-the box applicaties met specifieke toepassingen in de AppExchange vormen hiervoor een grote uitbreiding. Inmiddels hebben we al 10.000 apps in deze app-omgeving.”

“De apps in AppExchange breiden het Salesforce-platform en onze oplossingen verder uit. Of dit nu Salesforce Sales Cloud, Service Cloud of Marketing Cloud is. Deze apps helpen afdelingen bij onze klanten om alles uit onze complete omgeving te halen. Dit met de juiste security, integratie, intelligentie en automatisering die onze klanten gewend zijn en al in hebben geïnvesteerd”, geeft Matassa aan.

34 Nederlandse AppExchange-partners

“De AppExchange is geboren uit de wens om onze klanten succesvol te laten zijn”, zegt SVP & Managing Director Salesforce Nederland Michiel Hustinx. “Alles wat we doen, is om klanten, maar ook partners, succes te brengen. Dit kunnen wij niet alleen en we geloven daarom in samenwerking met onze partners. Door samen te werken slagen we erin dat onze klanten het beste uit hun data kunnen halen en de beste klantenervaring voor hun eindklanten realiseren.”

“Zo gebruikt nu 91 procent van onze Nederlandse klanten één of meerdere applicaties uit de AppExchange. Dit doen zij om verschillende redenen, zoals meer innovatie halen uit ons platform. Of om specifieke oplossingen te gebruiken die wij zelf niet hebben ontwikkeld. Dit maakt de AppExchange ook zo belangrijk en veel groter dan alleen het Salesforce-platform. Het is het hele ecosysteem dat eromheen zit.”

“We hebben nu 32 Nederlandse ISV-partners en meer dan 4.000 app-installs. We zijn daarmee één van de grootste landen met ISV’s in de wereld. Een event zoals AppExchange Live! is dan ook erg belangrijk. Hier brengen we nu niet alleen alle innovatie die voor onze klanten belangrijk is, maar ook alle partners samen om oplossingen voor onze klanten en alle community ’s daarom heen te creëren. Samenwerking, vertrouwen en innovatie zijn dan ook de kernboodschappen die ik wil meegeven.”

Laurens van Der Keilen, Northern Europe GTM Manager - ISV/OEM Sales bij Salesforce en organisator van het evenement vult aan: ”Als Salesforce zijn we ons ervan bewust dat de IT-omgevingen van klanten complex zijn en vele uitdagingen kennen. Wij kunnen die niet alleen oplossen en hebben daarbij partners nodig. Daarom zijn we trots op een ecosysteem als de AppExchange, dat klanten daarbij echt kan helpen.”

Klanten hebben baat bij AppExchange

Naast de keynotes en de uitgebreide expovloer, waar veel Nederlandse partners binnen de AppExchange zich presenteerden, konden bezoekers ook deelsessies bezoeken met interessante use cases. Tijdens één van deze deelsessies liet AppExchange-partner Bynder zien hoe het Bugaboo verder helpt binnen de Salesforce Marketing & Commerce-omgevingen.

“Wij bieden een Digital Asset Management (DAM)-platform”, zegt VP EMEA Daniel van den Hoven van Bynder. “Hiermee kunnen gebruikers al hun digitale (content) assets, zoals afbeeldingen of video’s, op één centrale plek beheren, opslaan en distribueren. Vervolgens kunnen zij deze assets in allerlei omgevingen ter beschikking stellen, bijvoorbeeld in Salesforce Marketing Cloud, maar ook in de CMS-systemen van websites.”

“Wij gebruiken Bynder om alle onze digitale assets op één plek te hebben, dan in verschillende omgevingen”, zegt Sue-Jeen Janga van Bugaboo. “Op deze manier zijn deze assets heel makkelijk te stroomlijnen en te gebruiken.”

Unbabel en KLM

Partner Unbabel binnen het Nederlandse AppExchange-ecosysteem presenteerde een use case in samenwerking met Airfrance-KLM. “Unbabel is al lang partner van Salesforce en wij leveren een zogenoemd ‘AI-first Language Operations Platform (LanOps)’ via de AppExchange”, zegt Senior Partner Manager Maud Warmerdam van Unbabel.

“Hiermee helpen we klanten met real-time vertalingen in iedere taal te communiceren, zoals bij de afhandeling van tickets, in chats of in kennisbanken. Onder meer via een volledige integratie in bijvoorbeeld Salesforce Service Cloud. We zijn hierbinnen eigenlijk een ‘vertalingslaag.“

“Bij Airfrance-KLM gebruiken we deze tool al zes jaar voor e-mail via een native client, zodat onze agents vanuit het Engels klanten in hun eigen taal te woord staan”, zegt Product manager Service Design Olivia Valkenberg van Airfrance-KLM.

“Binnenkort starten we met een pilot waarbij we Engelssprekende agents via Unbabel direct uit een Salesforce Service Cloud-integratie met Deense klanten in het Deens laten communiceren. Zo kunnen we later, als dit ook voor andere talen mogelijk is, onze klantenservice nog meer verbeteren.”

AppExchange groot succes

Het AppExchange Live-evenement was dus duidelijk een succes, zowel voor Salesforce zelf als voor partners en eindklanten. “De Salesforce AppExchange is een virtuele omgeving. Dus het is dan altijd lastig de kracht van het ecosysteem écht tot leven te brengen. Daarvoor zijn dit soort evenementen dan ook echt nodig. Zodat partners en ook hun eindklanten elkaar echt kunnen ontmoeten.”

“Bovendien is zo’n event natuurlijk ook een mooie kans om de brand awareness van de AppExchange verder naar buiten te brengen. Kortom, een hoop inspirerende en innoverende informatie die hier in Amsterdam op één plek samenkomt”, besluit Laurens van Der Keilen.

Bekijk ook ons videoverslag van dit event!

Sophos 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BN + BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!