IBM breidt business mogelijkheden voor partners uit
IBM breidt zijn business mogelijkheden voor partners uit, onder andere met een Partner Plus Service Track. Dit meldt Kate Woolley, Algemeen directeur van IBM Ecosysteem, in een blog. Zo kunnen partners meer zaken doen rond cloud en AI toepassingen.
Kate Woolley meldt: '2023 was een baanbrekend jaar voor het IBM Ecosysteem. We zagen de adoptie van onze AI- en hybride cloudtechnologie stijgen toen bedrijven in alle sectoren hun processen wilden moderniseren, nieuwe inkomstenstromen wilden creëren en bedrijfsmodellen wilden transformeren. Meer dan ooit stonden onze IBM-partners centraal in deze transformaties en speelden ze een cruciale rol bij het helpen van klanten bij het kapitaliseren van het baanbrekende potentieel van AI en de hybride cloud. Daarom ben ik blij om vandaag aan te kondigen dat we een nieuw Service-traject in Partner Plus introduceren om nog meer mogelijkheden te creëren voor IBM-partners om geld te verdienen en hun bedrijf te laten groeien.
Ik kan me geen ander moment in de technologiesector herinneren waarin partnerschap belangrijker was dan nu. De toenemende vraag van klanten om hun bedrijf te moderniseren en te automatiseren heeft duizelingwekkende hoogten bereikt, en partners zijn het topje van de speer geworden bij het vervullen van deze klantbehoefte om de adoptie van AI en de cloud te versnellen. Het is een belangrijke reden voor de grote stappen die we het afgelopen jaar hebben gezet om onze partners uit te rusten om nieuwe niveaus van succes te bereiken. In januari lanceerden we bijvoorbeeld een nieuw programma dat partners de juiste mix van middelen, educatie en ondersteuning bood, en in mei introduceerden we watsonx, een betrouwbaar AI-platform dat gemakkelijk kan worden ingebed in hun oplossingen en die van hun klanten. Deze combinatie van een robuust partnerprogramma en geavanceerde technologie heeft de deur geopend voor alle IBM-partners, waardoor ze IBM-technologie kunnen onderhouden, verkopen en erop kunnen voortbouwen om meer waarde voor hun klanten te leveren.
Introductie van de nieuwe Service-track
Ik ben ervan overtuigd dat dit traject zich zal voortzetten, en met het nieuwe Service-traject ondersteunen we partners op welke manier dan ook om met IBM en klanten samen te werken. Consultancybureaus, adviesbureaus, systeemintegrators en Managed Service Providers vormen een essentieel onderdeel van het IBM Ecosysteem dat klanten helpt hun zakelijke doelstellingen te bereiken met onze technologie. Deze uitbreiding van Partner Plus is bedoeld om de invloed te erkennen die deze partners hebben bij het stimuleren van de acceptatie van IBM's portfolio op de markt en om hun succes te helpen versnellen.
Vanaf vandaag kunnen Servicepartners, naarmate ze de drie beschikbare niveaus doorlopen, een aantal krachtige voordelen ontgrendelen, waaronder:
- Nauwere samenwerking met IBM om het succes van servicepartners op marktniveau te ondersteunen en te helpen bij het genereren van de vraag van eindklanten.
- Middelen om de co-creatie van serviceaanbiedingen te versnellen en belangenbehartiging voor IBM Technology op te bouwen.
- Nauwere afstemming tussen IBM-verkopers en Service Partners, inclusief gedeelde KPI's, om de manier waarop zij met klanten samenwerken beter te ondersteunen om de waarde te vergroten en de groei te stimuleren.
- Nieuw gespecialiseerd cursusaanbod en badges gecreëerd voor servicepartners om de technische vaardigheden te verdiepen en hun expertise op de markt te helpen differentiëren.
De economische cijfers zijn duidelijk: elke dollar aan inkomsten uit hybride cloudplatforms heeft een multipliereffect van 6 tot 8 dollar aan inkomsten uit diensten, en vandaag helpen we het IBM Ecosystem dat potentieel te benutten door nog een stap voorwaarts te zetten in onze partner-first-evolutie. Nu kunnen partners, ongeacht het bedrijfsmodel, gebruik maken van het nieuwe Service-traject om hun traject naar groei met IBM uit te breiden, naast het doorverkopen van en voortbouwen op IBM-technologie.
Een jaar vol ecosysteemmomentum met Partner Plus
IBM Partner Plus is een katalysator geworden voor samenwerking en innovatie. Toen we Partner Plus lanceerden, gingen we op een missie om opnieuw te bedenken hoe we met onze partners omgaan, door hun ervaring te vereenvoudigen en gemakkelijker te maken om mee te werken. Een jaar later zijn we goed op weg, met de toevoeging van duizenden nieuwe geregistreerde partners aan ons groeiende mondiale ecosysteem, en het creëren van talloze nieuwe mogelijkheden met bestaande partners, waaronder het helpen realiseren van de gebieden waar de meeste vraag van klanten naar is. .
We hebben een ongelooflijk momentum gezien onder onze partners die winnen met IBM-technologie, met name watsonx, en de onderwijs- en vaardigheidsmogelijkheden omarmen die we eind 2022 beschikbaar hebben gesteld – met een record van 130.000 inschrijvingen voor een of meer badges, resulterend in bijna 60.000 voltooide insignes. Recente mijlpalen zijn onder meer de lancering van een wereldwijd netwerk van AI-innovators, de AI Alliance, en de aankondiging van partnerschappen met marktleiders als SAP en Dun & Bradstreet rond gezamenlijk werk om Watsonx in te zetten voor zakelijke AI-gebruiksscenario's.
We werken ook nauw samen met veel van onze servicepartners, waaronder Wipro, NTT Data, TCS, Tech Mahindra en anderen, om watsonx-technologie met klanten te testen in verschillende gebruiksscenario's, en we werken samen met partners bij het opzetten van watsonx Centers of Excellence om schaal AI-aangedreven klantinnovaties. Deze successen zijn slechts een deel van wat onze partners bereiken, en het is nog maar het begin, aangezien we prioriteit blijven geven aan partners om gezamenlijk het AI-marktpotentieel te benutten.
2024: het jaar van de partner
Hoe opwindend 2023 ook was, de realiteit is dat we nog maar net het oppervlak hebben betreden van wat ons ecosysteem kan leveren. Veel ondernemingen haasten zich om de belofte van technologie als AI en Cloud waar te maken, en wij geloven dat het IBM Ecosystem de sleutel in handen heeft – door middel van expertise, een uitgebreid netwerk en toewijding aan het helpen van klanten, gedreven door een combinatie van Sell-, Build- en Service-bedrijfsmodellen.
Het toevoegen van een nieuw Service-traject is slechts één voorbeeld van hoe we onze belofte zullen blijven waarmaken om de “partner bij uitstek” te worden voor zowel nieuwe als bestaande partners. En zoals altijd zullen we naar onze partners luisteren en samenwerken om hun impact en succes in 2024 te maximaliseren. Ik weet dat ik voor IBM-ers over de hele wereld spreek als ik zeg dat ik ervan overtuigd ben dat het beste nog moet komen voor het IBM-ecosysteem.'