IBM Consulting Advantage biedt een AI Services Platform
IBM introduceert IBM Consulting Advantage, een serviceplatform dat is ontworpen om IBM-consultants te ondersteunen bij het leveren van consistentie, herhaalbaarheid en snelheid voor klanten.
Het omvat een portfolio van eigen methoden, middelen en assistenten die gebruik maken van technologie van IBM en strategische partners. Bij het gebruik van aspecten van IBM Consulting Advantage in een clientpilot voor het ontwerpen, ontwikkelen en testen van applicaties, zagen early adopter-teams productiviteitsverbeteringen tot wel 50%.
De kern van het platform is een bibliotheek met op rollen gebaseerde IBM Consulting Assistants die onze teams ondersteunen bij hun dagelijkse taken. Dit omvat assistenten die zijn getraind in bedrijfseigen gegevens van IBM en zijn samengesteld uit op maat gemaakte aanwijzingen, modellen en uitvoerformaten om de collectieve kennis van IBM en de bredere industrie binnen handbereik te brengen van 160.000 IBM-consultants. Werknemers kunnen gebruik maken van strategieassistenten ter ondersteuning van de prioritering van use cases en de ontwikkeling van business cases, assistenten van bedrijfsanalisten ter ondersteuning van het creëren van persona's voor gebruikersgericht ontwerp, of ontwikkelaarsassistenten ter ondersteuning van het genereren en converteren van code.
IBM Consulting Assistants zijn toegankelijk via een intuïtieve conversatie-interface, mogelijk gemaakt door IBM Watsonx, een AI- en dataplatform van IBM. Consultants kunnen schakelen tussen meerdere generatieve AI-modellen van IBM en derden om de resultaten te vergelijken en het juiste model voor hun taak te selecteren, en het platform gebruiken om snel aanwijzingen en vooraf opgeleide assistenten te bouwen en te delen tussen teams of breder binnen de adviesorganisatie. De interface maakt het ook eenvoudig uploaden van projectspecifieke documenten mogelijk voor snelle inzichten die vervolgens kunnen worden gedeeld in algemene bedrijfstools.
Generatieve AI zorgt voor de meest fundamentele verschuiving in het consultancymodel in decennia en motiveert ons om snel te innoveren in de manier waarop we klanten bedienen", zegt Mohamad Ali , COO, IBM Consulting. “Met het IBM Consulting Advantage-platform kunnen we meer van ons intellectuele eigendom, waaronder een scala aan AI-assistenten, benutten in onze klantbetrokkenheid. Hierdoor kunnen onze consultants nog creatiever en productiever zijn terwijl ze het platform gebruiken om sneller waarde te leveren aan duizenden mensen. van onze klanten."
IBM Consulting Advantage heeft ingebouwde mogelijkheden voor gegevensbeveiliging en privacy, waaronder de mogelijkheid om ruimtes te creëren die zijn geconfigureerd voor en beperkt zijn tot een projectteam. IBM Consulting Assistants kunnen worden opgezet met privé-instances van generatieve AI-modellen die geen gegevens opslaan of gebruiken voor het trainen van de modellen. Ze kunnen gebruikers ook waarschuwen als persoonlijk identificeerbare informatie (PII) in prompts verschijnt. Bovendien hebben de Assistenten AI-vangrails geïntegreerd om vooringenomenheid te helpen verminderen en controleerbaar gebruik mogelijk te maken, zoals de mogelijkheid voor een consultant om een van de Assistenten een vraag te stellen en een optie te selecteren om te controleren op vooringenomenheid in het antwoord.