ServiceNow kondigt nieuwe Specializations aan in partnerprogramma
ServiceNow kondigt veranderingen aan in het partnerprogramma met nieuwe Specializations. De recent ontwikkelde Partner Specializations zijn de volgende stap binnen het vernieuwde ServiceNow-partnerprogramma dat in januari 2023 werd aangekondigd.
Het programma biedt partners nieuwe omzetkansen, en verschillende voordelen om hun bedrijf te laten groeien. Partners kunnen drie Specializations behalen: ‘Service Operations’, ‘Serve the Customer’, en ‘Power the Employee’.
ServiceNow werkt eraan het aandeel nieuwe omzet door partners in de komende jaren aanzienlijk te verhogen door partners te ondersteunen die het ServiceNow-platform centraal stellen in hun dienstverlening. Partners kunnen de nieuwe Specializations behalen door aan te tonen dat ze beschikken over zowel product- als verkoopexpertise door het winnen van klanten te combineren met een ‘go-to-market’-strategie.
De nieuwe Specializations laten zien waar partners goed in zijn en stimuleren het vinden van innovatieve manieren om de ServiceNow practice verder te laten groeien. “Vorig jaar rond deze tijd hebben we een enorme commitment afgegeven aan de partnercommunity door ons partnerprogramma volledig om te gooien en ervoor te zorgen dat partners centraal staan in alles wat wij doen,” zegt Erica Volini, senior vice president, global partnerships bij ServiceNow. “Dankzij de introductie van de Specializations kunnen klanten eenvoudig partners vinden die over de juiste ervaring en expertise beschikken om hun belangrijkste uitdagingen op het gebied van digitale transformatie op te lossen.” Het behalen van een Specialization helpt partners op drie belangrijke punten:
- Onderscheidend zijn binnen het ecosysteem: Partners ontvangen badging die zichtbaar is op de verschillende ServiceNow-profielen en zorgt voor meer zichtbaarheid op de ServiceNow Partner Finder. Potentiële klanten kunnen in de Partner Finder ook partnerexperts zoeken op basis van hun huidige Specializations.
- Nieuwe omzetkansen: Elke Specialization voorziet in een dringende klantbehoefte die een nieuwe marktkans biedt, evenals een flinke jaarlijkse groei.
- Voordelen om ServiceNow practice te vergroten: ServiceNow biedt extra voordelen voor partners om hun activiteiten te laten groeien door ze uit te nodigen voor de ServiceNow Partner Advisory Council. Op deze manier komen hun behoeften en advies aan bod binnen het bredere ServiceNow-ecosysteem. Gekwalificeerde partners hebben ook toegang tot co-marketing programma’s van ServiceNow en het ServiceNow Partner Development Fund dat vorig jaar is aangekondigd.
Het programma begint met drie Specializations: ‘Service Operations’, ‘Serve the Customer’ en ‘Power the Employee’. Deze bieden grote marktkansen met een flinke jaarlijkse groei en een grote potentiële afzetmarkt. Alle Specializations kunnen behaald worden op zowel regionaal als mondiaal niveau en op twee prestatieniveaus voor verdere differentiatie. Additionele Partner Specializations worden later dit jaar verwacht. Partners kunnen de nieuwe Partner Specializations naar verwachting vanaf het tweede kwartaal van 2024 behalen.
Verschillende partners hebben al gereageerd op het belang van de ServiceNow Partner Specializations, waaronder Thirdera: Jon Reynolds, Senior VP Global Alliances & Corp Development bij Thirdera, a Cognizant Company: “Wij willen onze activiteiten uitbreiden naar verschillende sectoren en daarom richten we ons op het differentiëren van onze diensten en expertise van het ServiceNow-platform. Het uitgebreide partnerprogramma van ServiceNow biedt waardevolle ondersteuning en incentives om onze manier van adviseren, implementeren en optimaliseren van technologie voor bedrijven wereldwijd te verbeteren. ServiceNow stelt de norm voor wat het betekent om een innovatieve partner te zijn.”