Wouter Hoeffnagel - 26 januari 2024

ServiceNow en EY breiden strategische samenwerking uit rond GenAI

ServiceNow en EY breiden hun strategische samenwerking uit. De partijen gaan samen oplossingen aanbieden voor generatieve AI (GenAI) compliance, governance en risicomanagement. Ook gaat de EY-organisatie gebruikmaken van de GenAI-mogelijkheden van Now Assist, met als doel EY-professionals en -klanten betere ervaringen te bieden.

ServiceNow en EY breiden strategische samenwerking uit rond GenAI image

“Eén onderwerp domineert de C-suite-agenda in 2024 - het transformationele potentieel dat AI biedt,” zegt Carmine Di Sibio, EY Global Chairman en CEO. “De uitdaging waar veel klanten voor staan is het implementeren van de juiste governance bij het invoeren van de technologie. Samen helpen de EY-organisatie en ServiceNow organisaties om de twijfels rondom AI-risicobeheer en naleving van regelgeving om te zetten in kansen om bedrijfswaarde te creëren. We kijken ernaar uit om onze samenwerking met ServiceNow uit te breiden en onze relatie verder te laten groeien door samen te werken aan deze innovatieve technologie.”

"GenAI spreekt tot de verbeelding," zegt Bill McDermott, chairman en CEO van ServiceNow. "EY staat schouder aan schouder met ServiceNow om kosten te verlagen, productiviteit te verhogen en de groei voor onze klanten te versnellen. Onze samenwerking maakt een razendsnelle adoptie van Gen AI op het ServiceNow-platform mogelijk."

Met het nieuwe aanbod willen de partijen het beheer en de governance van GenAI verbeteren, de naleving van regelgeving bevorderen, en ethisch, transparant en verantwoordelijk zakendoen stimuleren. Dit omvat de EY AI Governance and Compliance-oplossing, die organisaties voorziet van een reeks essentiële functionaliteiten waaronder AI discovery en inventory management, beleidsmanagement en -implementatie, risk tiering en geautomatiseerde monitoring. Het nieuwe aanbod is naar verwachting beschikbaar in het eerste kwartaal van 2024.

Inzet van GenAI door IT- en HR-afdeling

De EY-organisatie maakt ook gebruik van ServiceNow’s generatieve AI-mogelijkheden binnen de IT- en HR-businessunits. Hieronder vallen implementaties van IT Service Management (ITSM) PRO+, HR Service Delivery (HRSD) PRO+ en Now Assist GenAI-tools. Deze tools maken betere ervaringen mogelijk voor de meer dan 400.000 professionals van EY.

ServiceNow en de EY-organisatie hebben een lange samenwerking waarbij ze gezamenlijke diensten op het gebied van risico, wereldwijde zakelijke dienstverlening, supply chain- en productiebeheer en technologische innovatie. De uitbreiding van de samenwerking bouwt voort op de aankondiging van ServiceNow en de EY-organisatie in december 2021. Teams van EY en ServiceNow zijn van plan om in 2024 de focus op dienstverlening voor specifieke sectoren te vergroten, waaronder de financiële dienstverlening, de maakindustrie en biowetenschappen.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Gamma Benelux 19/11/2024 t/m 29/11/2024 BW + BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!