Kyndryl en Google Cloud werken nauwer samen rond Generative AI
Kyndryl, aanbieder van IT-infrastructuurdiensten, heeft een uitgebreide samenwerking met Google Cloud aangekondigd om verantwoorde generatieve AI-oplossingen te ontwikkelen en de acceptatie onder klanten te versnellen.
Kyndryl en Google Cloud werken sinds 2021 samen om wereldwijde bedrijven te helpen transformeren met de geavanceerde AI-mogelijkheden en vertrouwde infrastructuur van Google Cloud. De volgende fase van het partnerschap zal zich richten op het koppelen van de interne AI-mogelijkheden van Google Cloud, waaronder Gemini , het meest geavanceerde Large Language Model (LLM) van Google, met de expertise en beheerde services van Kyndryl om generatieve AI- oplossingen voor klanten te ontwikkelen en te implementeren . Belangrijke aandachtsgebieden zijn onder meer:
- Advies- en implementatiediensten voor AI en Data Foundation: Kyndryl's uitgebreide advies-, implementatie- en Kyndryl Consult-diensten zullen klanten helpen de optimale generatieve AI-gebruiksscenario's en datafundaties te identificeren die aansluiten bij hun bedrijfsdoelen. Kyndryl zal ook zijn uitgebreide ervaring gebruiken bij het ondersteunen van bedrijven bij het implementeren van bestaande en nieuwe technologie van Google Cloud – zoals Gemini – om bedrijfstransformatie met AI en generatieve AI mogelijk te blijven maken.
- Cortex Framework toepassen op Enterprise Resource Planning: Kyndryl zal het Google Cloud Cortex Framework inzetten om de bedrijfswaarde uit de Enterprise Resource Planning (ERP)-gegevens van klanten op Google Cloud te vergroten om de productiviteit te verhogen, innovatie te stimuleren en betere zakelijke inzichten te bieden die nieuwe resultaten kunnen opleveren voor klanten.
- Kyndryl's nieuwe LLM Operations Framework om generatieve AI-adoptie een vliegende start te geven: Kyndryl is van plan zijn nieuwe aangepaste LLM Operations (LLMOps) Framework beschikbaar te maken voor Google Cloud-klanten om oplossingen mogelijk te maken die veelvoorkomende uitdagingen op een verantwoorde en kosteneffectievere manier oplossen. Kyndryl zal klanten blijven ondersteunen met zijn volledige pakket aan datamoderniseringsdiensten om hun databasis voor generatieve AI-oplossingen te optimaliseren.
- Expertise vergroten om generatieve AI-ontwikkeling te stimuleren: Kyndryl zal zijn vaardigheden op het gebied van AI en data-analyse uitbreiden door de trainingen en bootcamps die beschikbaar zijn voor beoefenaars via de Google Cloud Academy voor Kyndryl uit te breiden. Met investeringen om de AI-expertise in generatieve AI van Google Cloud, waaronder Duet AI for Developers, onder het personeel te vergroten en zijn ervaring met het Generative AI Initiative for Service Partners van Google, is Kyndryl goed gepositioneerd om tegemoet te komen aan de vraag naar generatieve AI-oplossingen en Google Cloud-aangedreven oplossingen voor klanten.
“Gezien de expertise van Kyndryl op het gebied van dataservices, samen met onze meer dan 30 jaar ervaring in het beheren van grote bedrijfsomgevingen, begrijpt Kyndryl de complexiteit bij het verplaatsen van een generatieve AI-oplossing van een idee naar productie”, zegt Nicolas Sekkaki, Kyndryl's Global Applications, Data and AI Practice Leider. “Door dit unieke perspectief en de Kyndryl Responsible AI Principles te combineren met de AI-geschiedenis van Google en de interne generatieve AI-mogelijkheden, kunnen we deze nieuwe generatie AI snel en verantwoord naar klanten brengen en hun bedrijfswaarde vergroten.”
“Generatieve AI kan de manier waarop bedrijven werken fundamenteel verbeteren, waardoor grootschalige organisaties complexe processen kunnen stroomlijnen en hun personeel productiever kunnen maken”, zegt Yateendar Bollini, directeur van Global Consulting Partnerships, Google Cloud. “Door ons uitgebreide partnerschap zal Kyndryl zakelijke klanten voorzien van de service-expertise en generatieve AI-oplossingen die nodig zijn om de bedrijfstransformatie met Gemini te versnellen, bovenop de beveiligingsmogelijkheden en vertrouwde infrastructuur van Google Cloud.”
Als onderdeel van hun vroege samenwerking op het gebied van generatieve AI-oplossingen voor klanten hebben Kyndryl en Google Cloud iHub Solutions – een in Singapore gevestigde aanbieder van slimme magazijnen, contractlogistiek en e-commerce fulfilmentdiensten – geholpen een generatieve AI-pilot voor klantenservice te lanceren.
“Kyndryl leverde de expertise en end-to-end diensten die we nodig hadden om onze eerste generatieve AI-pilot te lanceren – een pilot die de missie en visie van iHub voor AI-gedreven transformatie binnen de hele organisatie kan bevorderen”, aldus Koh San Joo, Chief Executive Officer van iHub Solutions . “Deze pilot zal naar verwachting dienen als een opstapje naar het bouwen van een volledige oplossing die aanzienlijke productiviteits- en efficiëntiewinsten kan opleveren voor onze klantenservice.”