Zoom Workplace biedt AI-gedreven digitale werkplek
Zoom Video Communications, kondigt Zoom Workplace aan, een AI-gedreven platform voor samenwerking. Daarnaast onthult Zoom nieuwe functionaliteiten voor AI Companion die (samen)werken productiever maken. Enkele nieuwe functies zijn AI Companion-features voor Zoom Phone, ‘Ask AI Companion’ en een nieuwe look voor de Zoom-app. Daarnaast zijn nieuwe CX-verbeteringen aangekondigd voor Zoom Contact Center die klantrelaties versterken en realtime AI-gedreven inzichten bieden in performance.
“We hebben de positieve impact gezien die Zoom AI Companion heeft gehad op ons bedrijf en onze klanten. Het heeft onze manier van werken veranderd door kostbare tijd vrij te maken voor samenwerking”, zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom. “Zoom Workplace is ontworpen om concrete klantproblemen te verhelpen door de belangrijkste oplossingen voor samenwerking te verzamelen in één enkel AI-gedreven platform om productiviteit en efficiëntie te verbeteren – en dat alles met de Zoom-ervaring die gebruikers gewend zijn en vertrouwen.” Maak impact met AI CompanionNieuwe AI Companion-functies bestaan uit Ask AI Companion, een verbetering van de digitale assistent die je platformbreed kunt inzetten, AI Companion voor Zoom Phone en nieuwe mogelijkheden voor Team Chat en Whiteboard. Al deze nieuwe functies zijn zonder meerprijs beschikbaar binnen betaalde Zoom-accounts.
|
Ask AI Companion kan gebruikers helpen bij de voorbereiding van meetings |
|
AI Companion task extraction voor Zoom Phone |
Klik hier voor meer informatie over de nieuwe mogelijkheden van AI Companion Teamwork met Zoom WorkplaceHet AI-gedreven samenwerkingsplatform Zoom Workplace biedt innovaties die teams verder helpen met gestroomlijnde communicatie, geoptimaliseerde gebruikservaringen en verbeterde productiviteit. Zoom Workplace zal blijven functioneren als een open platform met keuzevrijheid. Zoom's API's, SDK's en meer dan 2.500 integraties in de Zoom App Marketplace maken het voor klanten makkelijker om Zoom te integreren in bestaande technologie of hun favoriete apps in Zoom te integreren. Onderdeel van de lancering van Zoom Workplace is een nieuwe gebruikerservaring, met onder meer een nieuwe gebruikersinterface, een versimpelde taakbalk, geüpdatete navigatie en nieuwe opties voor personalisering zoals de keuze uit meerdere kleurenschema’s. |
Zoom krijgt een nieuwe look |
Zoom MeetingsVoor Zoom Meetings is een nieuw tabblad toegevoegd in de Zoom app, waarmee gebruikers hun workflows voor, tijdens en na vergaderingen kunnen integreren:
Om betrokkenheid tijdens vergaderingen te vergroten, past een nieuwe weergavemodus de video-indeling aan door actieve deelnemers centraal te stellen. AI-gedreven belichting helpt tegen slechte fysieke verlichting, terwijl AI-gegenereerde virtuele achtergronden nieuwe mogelijkheden voor aanpassing bieden. Andere nieuwe functies voor Meetings zijn:
Zoom Team ChatIn Zoom Team Chat wordt asynchrone communicatie versterkt door nieuwe Team Chat-tabbladen, waarin je bijvoorbeeld projectgerelateerde links, whiteboards en andere middelen kunt verzamelen in één scherm. Ook Shared Spaces helpen met organisatie door chat-kanalen te groeperen op project of onderwerp. Tot slot biedt workflow-automatisering een krachtige, no-code workflow-engine die gemakkelijk te gebruiken is om taken in Team Chat te automatiseren. Hybride werkVoor organisaties die hybride werken, wordt het gemakkelijker om je weg op kantoor te vinden dankzij het nieuwe Workspaces-tabblad, dat binnen de Zoom Workplace app direct toegang biedt tot opties voor werkplekreservering, bewegwijzering en bezoekersbeheer. Voor inclusievere vergaderingen krijgt Zoom Rooms de feature slimme naambadges, waarmee deelnemers in een Zoom Room automatisch een digitaal naamkaartje krijgen.. Als één scherm niet genoeg is, kunnen Zoom Rooms worden uitgebreid met een extra scherm om daarop via video en audio samen te werken. Voor Workvivo-klanten zal een nieuwe integratie met Zoom Rooms de mogelijkheid bieden om via Workvivo TV belangrijke updates, nieuws en andere informatie weer te geven op gecertificeerde Zoom Room-apparaten. Zoom One-bundels worden als onderdeel van deze lancering omgedoopt tot Zoom Workplace-bundels, om de beprijzing simpel te houden voor nieuwe en bestaande klanten. Klik hier voor meer informatie over Zoom Workspace. Betere klantrelaties met de zakelijke dienstverlening van ZoomDe zakelijke diensten van Zoom omvatten AI-gedreven oplossingen voor marketing, klantenservice en sales. Deze Zoom Business Services zijn nauw geïntegreerd met Zoom Workplace en stellen klantgerichte teams in staat uitzonderlijke ervaringen te bieden gedurende de hele klantlevenscyclus. |
Zoom AI Companion voor Contact Center |
AI Companion is binnen Zoom Contact Center al zonder meerprijs beschikbaar. Hier wordt nu AI Expert Assist aan toegevoegd, waarmee medewerkers de beste antwoorden kunnen selecteren uit een gecureerde verzameling van onder meer knowledge bases en CRM-systemen. Daaraan wordt ook realtime monitoring van de klantbetrokkenheid toegevoegd, inclusief sentiment, transcripten en analyses van klantbetrokkenheid. Leidinggevenden zijn met deze aanvulling in staat om medewerkers beter te begeleiden en besluitvorming te versterken. Verder zijn WhatsApp en inbound e-mail toegevoegd als communicatiekanalen. Voor medewerkers helpt integratie van klantgegevens om het schakelen tussen applicaties te verminderen, met behulp van realtime toegang tot op maat gemaakte of third-party data. Medewerkers profiteren ook van de integratie met Zoom Workplace. Hiermee kunnen zij gesprekken van het Contact Center direct naar backoffice-experts doorverbinden voor naadloze escalaties. Zoom Contact Center en Zoom Phone bieden ook een integratie met PCI Pal om veilig betalingsgegevens vast te leggen, inclusief PCI-complianceverklaringen. Bovendien kunnen klanten van Zoom Contact Center nu bepaalde gegevens lokaal opslaan in het EU-datacenter van Zoom om te voldoen aan lokale wet- en regelgeving. Salesorganisaties die Zoom Revenue Accelerator gebruiken, kunnen nu hun klantgesprekken versterken met dealmemo's met een korte samenvatting van een gesprek en een impactanalyse omtrent de winkans. Binnenkort zal ook een ingebouwde, geautomatiseerde scorekaart helpen de verkoopresultaten te verbeteren door scores te genereren die klantinteracties beoordelen en bruikbare feedback geven. Zoom Events helpt marketingprofessionals hun hybride evenementen te verbeteren. Met nieuwe AI-gedreven beeldgeneratie kunnen organisatoren op basis van een simpele prompt aangepaste afbeeldingen creëren voor registratiepagina's van evenementen, virtuele achtergronden en marketingmails. Om de kloof te overbruggen tussen hybride en fysieke evenementen, maakt de Swoogo-integratie voor Zoom Events het voor eventorganisatoren mogelijk om een groter publiek te bereiken. Klik hier voor meer informatie over de zakelijke innovaties van Zoom. De nieuw aangekondigde producten en features zullen naar verwachting in april en mei beschikbaar zijn. Sommige functies en producten zullen op moment van lancering mogelijk niet voor alle regio's en branches beschikbaar zijn. |