Flixit krijgt 900.000 euro investering in AI en lokale Social Media Marketing
Flixit, een techbedrijf op het gebied van social media-campagnes, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt door het veiligstellen van een investering van €900.000. Dit kapitaal wordt ter beschikking gesteld door G-Force Capital, het Groninger Groeifonds en de NOM, en markeert een nieuwe fase van het bedrijf.
Opgericht in 2020 door Felix van der Gun en een jaar later versterkt met het softwarebedrijf Digilize van Sven Feijen en Ashraf Ibrahim, heeft Flixit zich snel ontwikkeld tot een essentiële partner voor franchiseondernemers die hun omzet willen verhogen door middel van effectieve social media-campagnes. Met de recente toetreding van Groningse en Amsterdamse ondernemer Theo Hoeksema (o.a. mede-oprichter Paylogic & Homerr), als aandeelhouder en fulltime directielid, zet Flixit verdere stappen naar het realiseren van zijn ambitieuze visie.
Flixit dient al honderden klanten, die voor een relatief klein bedrag per maand het platform gebruiken voor het creëren, distribueren en automatiseren van social media content. De producten van Flixit helpen klanten om meer omzet in de winkel te realiseren. Het bedrijf is trots op de samenwerkingen met vooraanstaande klanten zoals HEMA, Jumbo, PLUS, en DA Drogisterij, en is klaar om zijn succes uit te bouwen met kantoren in Groningen en Amsterdam. Van het huidige team van 5 medewerkers verwacht Flixit nog dit jaar te groeien naar 20 medewerkers.
Deze nieuwe investering zal worden gebruikt om de software van Flixit en de integratie van AI-technologieën te versterken, waardoor het bedrijf in staat zal zijn om zijn klantenbasis uit te breiden en een nog breder scala aan geavanceerde diensten aan te bieden. De investering onderstreept ook de ambitie van Flixit om zijn aanwezigheid internationaal uit te breiden, met plannen om meer merken, landen en doelgroepen te bereiken.
Na een periode van intensieve ontwikkeling en marktvalidatie, waarin snel groeiende omzet en winst is gerealiseerd, is Flixit klaar voor grootschalige expansie. "Deze investering is een bevestiging van het harde werk van ons team en de impact van onze oplossingen op de markt," zegt Felix van der Gun. "Met de steun van onze investeerders en de toevoeging van Theo Hoeksema aan ons directieteam, zijn we beter uitgerust dan ooit om onze groei te versnellen en onze klanten nog meer waarde te bieden."