Cognizant bundelt krachten met Shopify en Google Cloud
Cognizant gaat samenwerken met Shopify en Google Cloud om wereldwijde retailers en merken te ondersteunen bij hun digitale transformatie en het vernieuwen van hun platformen. De samenwerking richt zich op het samenbrengen van de sterke punten van Shopify’s ecommerce-platform, de cloudinfrastructuur van Google Cloud en de kennis van Cognizant’s specialisten in de retailsector.
Dankzij dit gezamenlijk aanbod hebben retailers de mogelijkheid om klanten real-time aanbevelingen, winkelassistentie en op maat gemaakte aanbiedingen te bieden. Daarnaast zorgen de drie partijen ervoor dat de detailhandel technologieën als generatieve AI kan inzetten voor het personaliseren van de klantbeleving, opschalen van wereldwijde activiteiten en moderniseren van hun winkelplatforms.
“We kijken ernaar uit om samen te werken met Shopify en Google Cloud om de e-commerce ervaring voor retailbedrijven te transformeren met een geïntegreerde aanpak voor platform-, technologie- en cloudmodernisering”, zegt Sushant Warikoo, SVP en hoofd van de retaildivisie van Cognizant. “Ons doel is om een scala aan e-commerce mogelijkheden te bieden voor retailers van elke omvang, en om in te spelen op toekomstgerichte trends die cruciaal zijn voor zowel retailers als klanten, zoals naadloze en gepersonaliseerde klantervaringen, AI-gedreven winkelassistenten, fraudepreventie en duurzaamheid.”
“Shopify en Google Cloud werken al lange tijd succesvol samen. Samen brengen we e-commerce oplossingen op de markt waarmee bedrijven snel kunnen opschalen en innoveren”, zegt Ritu Khanna, VP partnerships bij Shopify. “Met Cognizant als implementatiepartner zijn we in staat de transformatie te versnellen die bedrijven nodig hebben om groei te realiseren.”
“De consumentverwachtingen veranderen snel, vooral nu generatieve AI de aard van digitale ervaringen verandert”, zegt Carrie Tharp, VP of strategic industries bij Google Cloud. “Dit nieuwe aanbod helpt retailers klanten modernere e-commerce ervaringen te bieden op ’s werelds grootste retailplatform, met behulp van de nieuwste digitale innovaties en AI.”