Witold Kepinski - 24 april 2024

Ferrari en HP kondigen titelpartnerschap aan

Ferrari en HP kondigen een historisch, meerjarig partnerschap aan. Het partnerschap verbindt deze twee bedrijven en omvat een gedeelde toewijding om duurzame innovatie te bevorderen en doelgerichte technologie te versnellen voor het Scuderia Ferrari Formule 1-team, het Scuderia Ferrari Esports team en de Scuderia Ferrari Driver Academy.

Ferrari en HP kondigen titelpartnerschap aan image

Daarnaast zal het HP-logo debuteren op de F1-auto's van Maranello in de aanloop naar de Grand Prix van Miami die gepland staat voor 3-5 mei, wanneer het team zal gaan racen als Scuderia Ferrari HP. Het Scuderia Ferrari Esports team en de Scuderia Ferrari auto bestuurd door Maya Weug in de volledig vrouwelijke F1 Academy series, geïntroduceerd in 2023, zullen ook racen met de nieuwe naam.

HP en Ferrari zetten zich in om duurzame innovatie te versnellen, of het nu door middel van technologie of sport is. De bedrijven zullen ook samenwerken om educatieve initiatieven binnen hun teams en gemeenschappen uit te breiden en een blijvende impact te creëren voor toekomstige generaties.

Als onderdeel van het partnerschap zal de integratie van HP's high-performance producten en diensten, waaronder adaptieve pc's en apparaten, conferencing technologie en printmogelijkheden, de Scuderia Ferrari HP en de andere raceteams van het "Prancing Horse" in staat stellen om de trainingsprecisie op te voeren en de strategische besluitvorming te optimaliseren, zowel op als naast het circuit.

Debuut tijdens Grand Prix van Miami

Voorafgaand aan de Grand Prix van Miami zullen vertegenwoordigers van beide organisaties aanwezig zijn voor de onthulling van de Scuderia Ferrari HP kleurstelling, die zal debuteren in een unieke editie die speciaal is ontworpen voor Miami. Ferrari CEO Benedetto Vigna, Scuderia Ferrari HP's Team Principal Fred Vasseur, de coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz en HP CEO Enrique Lores zullen aanwezig zijn.

“Onze oprichter heeft ons zijn voortdurende wil om vooruitgang te boeken doorgegeven. Hieruit komt onze gedrevenheid om te innoveren op de weg en op het circuit voort, evenals onze toewijding aan een duurzame toekomst, van CO2-neutraliteit tot de opleiding van de jongere generatie,” aldus Benedetto Vigna, CEO van Ferrari. “In HP hebben we dezelfde waarden gevonden, waardoor het een ideale partner is. We kijken ernaar uit om onze samenwerking te starten en samen nieuwe kansen en uitdagingen aan te gaan.”

“Met technologie, prestaties en uitzonderlijk vakmanschap die de toekomst voeden, is de samenwerking tussen HP en Ferrari een natuurlijke fit”, zegt Enrique Lores, CEO van HP Inc. “Beide merken zijn gebouwd op rijke historie die de tand des tijds hebben doorstaan. Door deze unieke samenwerking hebben we ook de mogelijkheid om een nieuw publiek te bereiken, zakelijke groei te stimuleren en een blijvende impact te creëren voor onze gezamenlijke klanten en gemeenschappen. Samen zullen we het wereldwijde podium van de racesport benutten om duurzame innovatie te versnellen.”

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!