Witold Kepinski - 28 april 2024

Dassault Systèmes blijft gestaag groeien

3DEXPERIENCE-specialist Dassault Systèmes heeft de resultaten bekendgemaakt over het eerste kwartaal van 2024, dat eindigde op 31 maart 2024. De totale omzet van het bedrijf groeide in het vierde kwartaal met 6% naar zo’n 1,5 miljard euro, terwijl de omzet uit software en uit abonnementen & ondersteuning met 7% toenam. Dassault Systèmes bevestigde daarnaast voor het gehele fiscale jaar de beoogde groei in omzet en winst per aandeel.

Dassault Systèmes blijft gestaag groeien image

Pascal Daloz, Chief Executive Officer van Dassault Systèmes licht de resultaten toe: “In het eerste kwartaal leverde onze 3DEXPERIENCE-business sterke resultaten op. Een meerderheid van de toonaangevende productiebedrijven heeft ons platform inmiddels geadopteerd en profiteert van onze wetenschappelijke aanpak, integratiemogelijkheden en cloudflexibiliteit. Vooruitkijkend zien we vooral grote kansen in de marktsectoren transport & mobiliteit en lucht- & ruimtevaart.”

“In de life sciences, waar de patiënt centraal staat, versnelt de overdracht van technologie tussen laboratoria en bioreactoren, gecombineerd met krachtige generatieve AI-toepassingen, innovatie. We bouwen voort op bewezen successen uit andere sectoren door een end-to-endplatform te bieden. Deze transformatie vormt de basis voor nieuwe, duurzame groeimogelijkheden.”

Generatieve economie

“Geworteld in het heden, streven we naar een positieve impact op de wereld. De generatieve economie vormt de volgende stap in onze reis. Dit gaat verder dan het creëren van virtuele tweelingen van levende organismen. Het behelst leren van de natuur om netto-positieve vormen van leven te realiseren. Meer teruggeven aan de planeet en de samenleving dan we ontlenen, staat centraal. Deze holistische visie op volledige levenscycli en impact is essentieel.”

“Ons 3DEXPERIENCE-platform maakt deze aanpak mogelijk. Hiermee kunnen klanten ervaringsdata verbinden met wetenschappelijke modellen. Met onze generatieve AI-modellen zullen ze circulariteit stimuleren en data omzetten in waardevolle kennis en kunde.”

Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!