Witold Kepinski - 01 mei 2024

Appian World 2024 belicht nieuwe innovaties en partnerships

Appian presenteerde tijdens haar event de nieuwste versie van het Appian platform, de samenwerking met Amazon Web Services (AWS) en de winnaars van de Appian awards.

Appian World 2024 belicht nieuwe innovaties en partnerships image

Appian platform vernieuwd met AI process automation

Appian presenteerde de nieuwste versie van het Appian Platform. De nieuwe release introduceert Process HQ, een combinatie van process mining en enterprise AI verenigd met de Appian data fabric. Process HQ biedt ongekende inzichten in bedrijfsactiviteiten om datagestuurde beslissingen en procesverbeteringen mogelijk te maken. De nieuwste versie van Appian breidt ook de praktische waarde van generatieve AI uit door verbeteringen aan Appian AI Copilot en de prompt builder AI-vaardigheid.

Appian en Amazon Web Services gaan nieuwe strategische samenwerking aan

Appian heeft verder aangekondigd dat het een Strategic Collaboration Agreement (SCA) heeft getekend met Amazon Web Services (AWS) om generatieve AI toegankelijker te maken voor zakelijke bedrijfsprocessen. Appian zal tijd en resources investeren om nieuwe manieren te vinden om Appian's eigen AI-mogelijkheden en de Appian data fabric te combineren met de grote taalmodellen (LLM's) geleverd door Amazon Bedrock en machine learning (ML) mogelijkheden van Amazon SageMaker.

Winnaars van de Appian awards

Winnaar in de publieke sector van de Verenigde Staten

  • Het Amerikaanse leger: Het agentschap moest zijn verouderde oude systeem voor contractbeheer moderniseren. Voortbouwend op de succesvolle implementatie bij de US Air Force, implementeerde het leger zijn nieuwe applicatie in slechts 23 weken voor 400 gebruikers in een twaalftal staten en locaties buiten het Amerikaanse vasteland. Het leger heeft vervolgens 123 contracttoekenningen gedaan via het systeem met verplichten die een waarde vertegenwoordigen van USD41 miljoen. Daarnaast zijn er plannen om het gebruik van de applicatie uit te breiden naar 2800 gebruikers. Uiteindelijk is de langetermijnvisie om ongeveer 10.000 contractprofessionals van het leger, verspreid over 300 locaties, het systeem te laten gebruiken.

Winnaars in Europa

  • NatWest Group: De grootste zakenbank van het Verenigd Koninkrijk werd geconfronteerd met uitdagingen bij het navigeren door meerdere lagen van interne bestuursprocessen en goedkeuringen. Voorheen duurden het drie tot vier weken voordat een beleidswijziging was doorgevoerd. De tijd van idee tot waarde kon drie tot vier maanden in beslag nemen om alle vereisten voor verandering en risicobeoordeling te doorlopen. Het NatWest-team slaagde erin de cyclustijd voor change en risk governance te verkorten door 46% van de data in hun governance-processen te automatiseren, meer dan 800 triagevragen te halveren en meerdere beoordelingen te stroomlijnen.

  • Gemeente Milaan: De gemeente Milaan gebruikt Appian voor het automatiseren en digitaliseren van belangrijke processen om de ervaring van de burger te transformeren en de dienstverlening voor meer dan 1,3 miljoen inwoners te innoveren. Het aanvraag- en leveringsproces voor parkeer- en invalidepassen is in minder dan twee maanden tijd teruggebracht van drie weken naar 13 uur, wat een verbeterde ervaring en snelle service voor de burgers oplevert. Beginnend met slechts één digitale applicatie, stelt Milaan haar burgers nu in staat om 23 soorten verzoeken online in te dienen voor woondiensten, welzijns- en gezondheidsondersteuning, bouw- en landvergunningen, inkoop, ticketbeheer en nog veel meer. Naast het verbeteren van de burgerervaring, integreert het Appian Platform met 90 bestaande systemen om back-office operaties voor gemeentewerkers te automatiseren en vereenvoudigen.
Lenovo Channel Campagne vierkant
Gamma Benelux 19/11/2024 t/m 29/11/2024 BW + BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!