ServiceNow onthult AI-gedreven innovaties op Knowledge 2024
ServiceNow, aanbieder van een AI-platform voor bedrijfstransformatie, heeft de aftrap gegeven van zijn jaarlijkse kennisconferentie in Las Vegas met innovaties die AI-gedreven transformatie mogelijk maken voor organisaties. Het bedrijf kondigde nieuwe generatieve AI (GenAI)-mogelijkheden aan in Now Assist, die de productiviteit verhogen, kostenbesparingen versnellen en klanten en werknemers in staat stellen om op schaal te innoveren. Tevens introduceerde ServiceNow nieuwe, speciaal gebouwde automatiseringsoplossingen voor het Now Platform die ervaringen in de gehele onderneming verenigen, en breidde het strategische partnerschappen uit om nieuwe oplossingen en expertise te leveren voor verhoogde klantwaarde en kansen.
Deze aankondigingen komen meer dan een week nadat ServiceNow opnieuw een kwartaal van sterke outperformance rapporteerde op alle omzetgroei- en winstgevendheidscijfers, wat de kracht van de innovatieroadmap en operationele discipline van het bedrijf benadrukt om waarde te blijven genereren voor klanten en aandeelhouders. Op ServiceNow Financial Analyst Day op maandag 6 mei bevestigde het bedrijf ook zijn toewijding om tegen eind 2024 een omzet van 11 miljard dollar en tegen eind 2026 een omzet van meer dan 15 miljard dollar te behalen.
"Knowledge 2024 is dé plek voor de ServiceNow-gemeenschap om samen te komen in de geest van transformatie. Dit jaar is Knowledge groter dan ooit tevoren, nu we ongelooflijke innovaties onthullen die AI voor mensen aan het werk zullen zetten," aldus Bill McDermott (foto), voorzitter en CEO van ServiceNow. "ServiceNow definieert deze beweging als het AI-platform voor bedrijfstransformatie, waardoor enorme kansen voor onze klanten en partners worden ontsloten. We zijn verheugd om deze week een nieuw AI-tijdperk in te luiden."
Bruikbare AI
Doordat GenAI rechtstreeks is ingebed in het Now Platform, krijgen klanten out-of-the-box intelligentie met het multimodale model van ServiceNow (Now AI), gebouwd en geoptimaliseerd voor zakelijke workflows. Multimodale modellen omvatten en verwerken vele soorten gegevens, zoals tekst, afbeeldingen, audio en video, zodat gebruikers kunnen profiteren van een reeks inputs om betere resultaten te behalen. Nieuwe mogelijkheden zijn een aanvulling op ServiceNow's uitgebreide platformonafhankelijke familie van GenAI-functies die zijn afgestemd op de behoeften van verschillende soorten gebruikers, waaronder werknemers, agenten, beheerders en ontwikkelaars.
Andere nieuwe GenAI-functies die zijn ontwikkeld voor app-ontwikkeling zijn onder meer:
- Het genereren van servicecatalogusitems
- Het genereren van apps
- Het genereren van playbooks
Ontwikkelaars en beheerders kunnen hiermee in een fractie van de tijd catalogusitems en playbooks maken en nieuwe apps bouwen. Hierdoor wordt de automatisering door de hele onderneming geschaald en worden uren bespaard bij het bouwen van complexe workflows.
Klanten uit de publieke sector kunnen Now Assist implementeren voor meer intuïtieve klant- en werknemerservaringen. Now Assist GenAI-functies aangedreven door een Now AI multimodaal model zullen beschikbaar zijn voor klanten in de publieke sector in de Government Community Cloud (GCC), de speciale cloud van ServiceNow die is ontworpen om te voldoen aan de regelgevings-, compliance- en beveiligingsbehoeften van overheidsinstanties. Met Now Assist in GCC kunnen bureaus de vertrouwde GenAI-mogelijkheden gebruiken om te helpen bij een snellere respons op incidenten en leden en om de zelfservicebronnen te verbeteren.
Met het enige, vertrouwde AI- en dataplatform van ServiceNow kunnen klanten snel het volledige potentieel van AI in hun hele bedrijf realiseren. Lees meer over de nieuwste GenAI-oplossingen van ServiceNow om bedrijfsbrede productiviteit en innovatie te stimuleren.
Automatiseringsoplossingen
Na tientallen jaren van geïsoleerde, ongelijksoortige systemen hebben bedrijven behoefte aan één oplossing die werknemers verbindt met hun werk, hun organisatie en elkaar. ServiceNow gaat deze uitdaging aan voor leiders in verschillende sectoren met één enkel strategisch platform dat elk aspect van hun organisatie verenigt. Extra digitaliseringsmogelijkheden die vandaag zijn aangekondigd, zorgen voor automatisering en intelligente samenwerking op schaal, waardoor elke hoek van de onderneming gestroomlijnder, efficiënter en effectiever wordt.
- New Creator Studio breidt bijvoorbeeld bestaande low-code en no-code ontwikkelingsoplossingen in ServiceNow Creator Workflows uit met extra tools voor het maken van apps waarmee elke werknemer intelligente workflows kan bouwen die de productiviteit verhogen en het werk transformeren. ServiceNow verbetert ook Automation Engine, de hub voor het end-to-end beheer van hyperautomatisering, om een uitgebreid beeld te geven van alle automatiseringsomgevingen en RPA-implementaties te vereenvoudigen, waardoor bedrijfskritische bedrijfsprocessen worden verbeterd. Meer informatie over de uitgebreide mogelijkheden voor Creator Workflows van ServiceNow.
- Nieuwe, speciaal gebouwde oplossingen voor de productie-industrie zorgen voor snellere, efficiëntere activiteiten en verhogen de productiviteit van werknemers. Manufacturing Commercial Operations gebruikt GenAI om de verkoop, ondersteuning en service te stroomlijnen, waardoor snellere en efficiëntere activiteiten mogelijk worden. Employee Center (EC) Pro Kiosk biedt intelligente zelfbediening voor bureauloze werknemers en overbrugt zo de communicatiekloof tussen bedrijven en hun werknemers. Lees meer over de AI-aangedreven oplossingen van ServiceNow voor de productie-industrie.
Partner-ecosysteem van de volgende generatie levert diensten, oplossingen en expertise
ServiceNow bouwt voort op zijn meerjarige visie voor zijn partnerprogramma om de end-to-end digitale transformatie voor klanten te versnellen. Het ServiceNow-partnerecosysteem is qua capaciteit en mogelijkheden gegroeid, waardoor er meer robuuste branche-expertise en op maat gemaakte oplossingen zijn ontstaan die de klantwaarde vergroten en de platforminnovatie van ServiceNow verder uitbreiden.
Vandaag heeft ServiceNow verschillende nieuwe partnerschappen onthuld om de routekaarten voor digitale transformatie van klanten te helpen verbeteren en de time-to-value te versnellen:
- Een strategische samenwerking met Genesys, een leider op het gebied van AI-aangedreven ervaringsorkestratie, zal de klant- en werknemerservaring helpen verbeteren. Samen zullen ServiceNow en Genesys het beste van hun platformmogelijkheden samenbrengen om klantenserviceteams te verenigen, werkroutering te centraliseren en de productiviteit van het personeel te versnellen voor meer gepersonaliseerde klantervaringen en vereenvoudigde werknemerservaringen. Lees meer over de samenwerking van ServiceNow met Genesys.
- Uitgebreid partnerschap met Fujitsu om samen te werken om sectoroverschrijdende oplossingen te lanceren. Om de innovatie te versnellen, zullen Fujitsu en ServiceNow ook een nieuw Fujitsu-ServiceNow-innovatiecentrum openen voor digitale transformatie en klantensucces. Lees meer over de samenwerking van ServiceNow met Fujitsu.
- Versterkte samenwerking met Infosys om klantervaringen te transformeren met door GenAI aangedreven industrieoplossingen. De samenwerking zal de productiviteit helpen verhogen, de efficiëntie verbeteren en de gebruikerservaringen voor organisaties verbeteren door de Now Assist GenAI-mogelijkheden van ServiceNow en Infosys Cobalt te combineren. Infosys zal ook zijn opleidingsinvesteringen verdubbelen door meer dan 3.500 werknemers te certificeren met ServiceNow GenAI-vaardigheden. Lees meer over het werk van ServiceNow met Infosys.
Colin Fleming werd benoemd tot nieuwe Chief Marketing Officer (CMO) van ServiceNow. Fleming is een groei- en transformatieleider en sluit zich aan bij ServiceNow met bijna twintig jaar ervaring in het bouwen van impactvolle merk- en marketingprogramma's. Recentelijk heeft Fleming als Executive Vice President Global Marketing mee leiding gegeven aan de dramatische schaal en uitbreiding van Salesforce.
Bij ServiceNow zal Fleming de marketingvisie en -uitvoering begeleiden op de weg van het bedrijf om het definiërende Enterprise Software Bedrijf van de 21e eeuw te worden, met het oog op ongeëvenaarde klantbetrokkenheid, exponentiële groei en marktleiderschap.