ServiceNow en Equinix werken nauwer samen
ServiceNow, een AI-platform voor bedrijfstransformatie, tijdens het jaarlijkse klant- en partnerevenement van ServiceNow, Knowledge 2024, een uitbreiding aangekondigd van hun strategische relatie met Equinix, ' s werelds digitale infrastructuurbedrijf om de activiteiten van de digitale infrastructuur te stroomlijnen
De voorgestelde nieuwe aanbiedingen die ServiceNow en Equinix willen ontwikkelen, zijn bedoeld om end-to-end zichtbaarheid en intelligente inzichten te bieden in de gehele IT-stack van de onderneming, inclusief de datacenterinfrastructuur via het AI-first-platform van ServiceNow.
Organisaties kampen met hogere kosten, beperkte middelen en slechte zichtbaarheid in een steeds complexere hybride infrastructuur die publieke en private clouds, geografisch diverse locaties en meerdere applicatieomgevingen omvat. Door de best-in-class International Business Exchange IBX datacenterdiensten van Equinix te combineren met ServiceNow generatieve AI-enabled technologieworkflows, krijgen IT-teams een compleet en alomvattend beeld van datacenters, digitale infrastructuur en applicaties. Op één enkel platform kunnen gebruikers de activiteiten in realtime op afstand monitoren, incidenten snel aanpakken, technische ondersteuning inzetten en de capaciteitsplanning wereldwijd beheren.
“In een wereld waarin AI voorop staat, zullen organisaties worden aangedreven door data”, zegt Chris Bedi, Chief Digital Information Officer bij ServiceNow. “Met een snellere adoptie van AI en digitale diensten is een veerkrachtige data-infrastructuur van cruciaal belang voor het succes van ondernemingen. Nu hebben gebruikers de zichtbaarheid die ze nodig hebben om hun data-ecosysteem te beheren en waardevolle inzichten te verwerven in de bedrijfsvoering en planning, allemaal versterkt door GenAI om incidenten sneller op te lossen.”
“In het snel evoluerende digitale landschap zijn gebruikers op zoek naar dataoplossingen die voorspelbaar, flexibel, holistisch en compliant zijn”, zegt Jon Lin, executive vice president en general manager, Data Center Services bij Equinix. “De synergieën van de generatieve AI-gebaseerde technologieworkflows van ServiceNow en de samenhangende hybride en multicloud-omgevingen van het Equinix IBX-datacenter zullen gebruikers een compleet beeld geven van de voetafdruk van hun datacenter, het beheer van de werklast en de prestaties van één applicatie. Gebruikers zullen eenvoudig technische ondersteuning kunnen identificeren en inzetten om hun infrastructuur optimaal te beheren.”
Via Service Bridge zullen ServiceNow en Equinix werken aan de integratie van de oplossingen van ServiceNow Technology Provider Service Management (TPSM), Order Management (OM) en IT Operations Management (ITOM) met de Equinix Customer Portal en Equinix Data Center Services-workflows. Gebruikers zullen ook de mogelijkheid hebben om Now Assist, de generatieve AI-mogelijkheden van ServiceNow, bovenop TPSM- en ITOM-oplossingen te plaatsen om incidentinformatie voor IT-serviceteams samen te vatten, waardoor ze snellere oplossingen kunnen voorstellen en waarschuwingen effectiever kunnen onderzoeken.
Het ServiceNow-Equinix-aanbod zal naar verwachting begin 2025 beschikbaar zijn voor klanten.