Witold Kepinski - 11 mei 2024

ServiceNow start met project RaptorDB Postgres gebaseerde database

ServiceNow, een AI-platform voor bedrijfstransformatie , tijdens het jaarlijkse klant- en partnerevenement van ServiceNow, Knowledge 2024 , de toevoeging aangekondigd van krachtige nieuwe automatiseringsoplossingen aan het Now Platform om de werknemerservaring te transformeren en het werk in de hele onderneming te vereenvoudigen. De Digital End‑User Experience-oplossing helpt de productiviteit en tevredenheid van medewerkers te verbeteren en tegelijkertijd de kosten te verlagen. Verbeteringen aan Contracts Management Pro , Security Operations en Field Service Management stroomlijnen processen en stimuleren de samenwerking. Het nieuwe ServiceNow Project RaptorDB, een op Postgres gebaseerde database, biedt bedrijven de snelheid en flexibiliteit die nodig zijn om te gedijen in het moderne AI-gestuurde landschap.

ServiceNow start met project RaptorDB Postgres gebaseerde database image

De dagelijkse werkervaringen van werknemers zijn van invloed op hun werktevredenheid, de kwaliteit van de klantenservice die zij leveren en uiteindelijk op de bedrijfsresultaten. Volgens Gartner: “wanneer werknemers een positieve EX (werknemerservaring) hebben, is de kans 54% groter dat ze een hoge intentie melden om bij hun werkgever te blijven, 63% meer kans om hoge discretionaire inspanningen te melden, en 55% meer kans om dat te doen." 

De innovaties van ServiceNow stroomlijnen de manier waarop werknemers werken door processen in de hele onderneming te vereenvoudigen, waardoor een sterkere betrokkenheid en samenwerking wordt gestimuleerd, om elke hoek van het bedrijf te transformeren met één enkel vertrouwd AI- en dataplatform zo meldt het tech bedrijf. “Ervaring is alles in de snelle digitale werkplekken van vandaag. Inefficiënte tools en processen leiden tot knelpunten en terugtrekking die bedrijven zich niet kunnen veroorloven”, zegt CJ Desai, president en chief operating officer bij ServiceNow. “ServiceNow blijft zich richten op het leveren van nieuwe geïntegreerde, intelligente oplossingen die onze klanten helpen betere werknemerservaringen te creëren en bedrijfsgroei te stimuleren, allemaal op één platform.”

Teams

Naarmate de werkplek evolueert, hebben bedrijven verbonden oplossingen nodig die de productiviteit en impact voor werknemers kunnen vergroten. ServiceNow komt tegemoet aan deze behoeften met nieuwe oplossingen en mogelijkheden die IT-teams in staat stellen de technologie-interacties van medewerkers voortdurend te verbeteren.

  • Digital End‑User Experience (DEX) biedt IT-teams een compleet overzicht van hoe werknemers omgaan met technologie, waarbij hun desktopervaring wordt gekoppeld aan het Now Platform. Dit helpt ervoor te zorgen dat IT het dagelijkse werk van werknemers kan verbeteren door real-time inzicht te hebben op alle apparaten en applicaties, gebruikstrends te begrijpen, problemen proactief te identificeren, de oplossing van problemen te versnellen, uitval en risico's te minimaliseren en de werklast te stroomlijnen. Als werknemers op een technologisch obstakel stuiten, creëren ze vaak inefficiënte kortetermijnoplossingen in plaats van contact op te nemen met IT om het probleem op te lossen. DEX verwijdert die extra stap en zorgt ervoor dat IT er vanaf het begin bij betrokken is. Deze nieuwe oplossing bevat ook extra functies die de impact op de ervaringen van werknemers vergroten:
    • Application and Device Health voorziet IT-teams van meer informatie over de applicaties en apparaten die werknemers gebruiken, waardoor ze proactief onderhoud kunnen uitvoeren met de nodige updates, onderbrekingen en storingen kunnen helpen voorkomen en het werk van werknemers kunnen beschermen.
    • Desktop Assistant verbindt werknemers rechtstreeks met door AI aangedreven zelfbedieningsfuncties, waardoor ze problemen kunnen oplossen, lokale tests kunnen uitvoeren of kunnen chatten met een virtuele agent of een menselijke agent. Deze functionaliteit zal naar verwachting later deze zomer beschikbaar zijn.
  • Collaborative Work Management (CWM) biedt een centrale hub voor kenniswerkers om hun teams te plannen, te visualiseren en met hen in gesprek te gaan, waardoor de behoefte aan niet-geïntegreerde tools wordt verminderd. De nieuwe oplossing kan worden aangepast aan de manier waarop teams werken en maakt gebruik van gegevens die al op het Now Platform staan, waardoor een efficiëntere, cross-functionele samenwerking en organisatie met minder tools wordt bevorderd. Met CWM kunnen teams op één lijn blijven met kritiek werk en tegelijkertijd de zichtbaarheid verbeteren vanuit één enkel vertrouwd AI- en dataplatform.

Bedrijfsprocessen

Bedrijfsleiders zijn gefocust op het verminderen van complexiteit en inefficiëntie in de hele onderneming, zodat het voor werknemers gemakkelijker wordt om zich te concentreren op impactvol werk. Om dit te bereiken hebben ze oplossingen nodig waarmee hun personeel eenvoudige taken op één plek kan uitvoeren, zoals het onderzoeken van een cyberincident, het opstellen van een contract of het samenwerken met externe leveranciers.

  • Threat Intelligence Security Center is een nieuw platform voor bedreigingsinformatie binnen het Security Operations-portfolio dat het aantal tools en handmatig werk vermindert dat nodig is om de levenscyclus van informatie over cyberdreigingen te beheren, inclusief de aggregatie van bedreigingsfeeds, prioritering, het delen van bedreigingen, het opsporen van bedreigingen en het collaboratief onderzoeken van bedreigingen. beheer. De nieuwe oplossing verbetert de mogelijkheden voor Security Incident Response en Vulnerability Response door een verbeterde dreigingscontext en nauwkeurige dreigingsevaluatie te stimuleren, gecombineerd met workflow- en automatiseringsmogelijkheden. Dit versnelt de snelle innovatie van de beveiligingsworkflow van ServiceNow, waardoor beveiligingsteams complexe en data-intensieve producten kunnen automatiseren om toegang te krijgen tot meer inzichten binnen en buiten het Now Platform.
  • Contract Management Pro (CM Pro) is een flexibele, kosteneffectieve, op workflow gebaseerde oplossing voor klanten die een contract lifecycle management (CLM)-tool overwegen. CM Pro is gebouwd in nauwe samenwerking met ServiceNow-klanten en levert de meest waardevolle mogelijkheden van een oudere CLM, maar is eenvoudig te implementeren, configureren en gebruiken. Juridische, inkoop-, verkoop- en IT-teams kunnen CM Pro gebruiken om de efficiëntie te vergroten en risico's te verminderen. Belangrijke mogelijkheden zijn onder meer selfservice, sjablonen, repository, audittrail en verplichtingsbeheer via workflowmogelijkheden op bedrijfsniveau. CM Pro wordt ook kant-en-klaar geïntegreerd met ServiceNow Sourcing and Procurement Operations , waardoor inkoopteams de kracht van de oplossing kunnen benutten om het inkoopproces verder te stroomlijnen.
  • Field Service Marketplace, een nieuwe functie binnen Field Service Management, transformeert de manier waarop buitendienstorganisaties samenwerken met externe contractanten voor eenvoudigere communicatie en coördinatie. Buitendienstorganisaties hebben vaak geen inzicht in het ‘wie, wat, wanneer, waar en waarom’ van het werken met externe arbeidskrachten, wat voor wrijving en gebrek aan transparantie zorgt. Field Service Marketplace pakt dit aan met een veiliger, verbonden en geïntegreerd proces, dat ook sterkere partnerschappen met leveranciers bevordert. Met functies zoals geavanceerde selectie van aannemers kunnen coördinatoren opdrachten efficiënt toewijzen aan de meest geschikte aannemer, rekening houdend met factoren als beschikbaarheid en servicebeoordelingen. Extra functies zijn onder meer pushmeldingen voor het uitbesteden van werk en geautomatiseerde taaktoewijzingen die het uitbestedingsproces versnellen en tegelijkertijd de kosten voor het beheer van uitbestede taken verlagen.

Data-efficiëntie

Elk jaar kost een slechte datakwaliteit organisaties geld en middelen. In de huidige datagestuurde wereld moeten organisaties meerdere werklaststromen op hetzelfde datamodel afhandelen zonder concessies te doen aan de prestaties, schaalbaarheid of betrouwbaarheid. Veel traditionele databases zijn niet ontworpen om dergelijke hybride workloads te ondersteunen, wat resulteert in trage queries, hoge kosten en complexe architecturen.

ServiceNow Project RaptorDB, gebaseerd op Postgres, 's werelds meest geavanceerde open source database, fungeert als een fundamentele gegevenslaag waarmee ServiceNow-klanten enorme hoeveelheden transactiegegevens in realtime op het Now Platform kunnen verwerken om te voldoen aan de eisen van AI-aangedreven toepassingen.

De nieuwe database, mogelijk gemaakt door ServiceNow's overname van Swarm64 in 2021, verhoogt de verwerkingssnelheid aanzienlijk, waardoor de databasequerytijden in vijf seconden met 70% worden verkort, het aantal queries per seconde twaalf keer toeneemt en het configuratiebeheer met 87% wordt verminderd database (CMDB) lijstweergave laadtijden – betekenisvolle verhogingen die een sneller en veerkrachtiger bedrijf op schaal mogelijk maken.

Of het nu online retailers zijn die toegang moeten hebben tot de klantgeschiedenis en geografische informatie om gepersonaliseerde ervaringen te bieden, energieleveranciers die apparaatgegevens moeten combineren met analyses om slimme elektriciteitsnetwerken te beheren, of bedrijven die zich moeten bezighouden met het voorkomen van hoofdoorzaken door patronen in historische en real-time data, de nieuwe RaptorDB-database van ServiceNow is ontworpen om hybride workloads te ondersteunen met ongeëvenaarde efficiëntie en schaalbaarheid. Deze architectuur is van cruciaal belang om de kracht van AI te benutten en bedrijven de snelheid en flexibiliteit te bieden die nodig zijn om te gedijen in het moderne, door AI aangedreven landschap.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!