Witold Kepinski - 31 mei 2024

Anthropos haalt 2,7 miljoen dollar op

Een tekort aan talent en de ontwikkeling van vaardigheden behoren volgens Gartner tot de twee belangrijkste prioriteiten waarmee bedrijven vandaag de dag moeite hebben om grip te krijgen. Om hen te helpen de situatie onder controle te krijgen, heeft startup Anthropos 2,7 miljoen dollar opgehaald om een ​​nieuwe manier te creëren voor bedrijven om werknemers te helpen hun vaardigheden te ontwikkelen in overeenstemming met de zakelijke behoeften en tegelijkertijd de retentie te verbeteren.

Anthropos haalt 2,7 miljoen dollar op image

Met kantoren in de VS en Zwitserland wordt de pre-seed-ronde van Anthropos geleid door het in Zwitserland gevestigde Founderful met aanvullende deelname van Eden Ventures, Exor Ventures, Zanichelli Venture, Alessandro Rivetti en verschillende engelinvesteerders uit de EU en de VS.

"Mensen willen een duidelijk pad zien om te groeien in hun organisatie en de exacte vaardigheden leren die ze nodig hebben om daar te slagen. Tegelijkertijd kun je je bedrijf niet runnen zonder moderne vaardigheden en een oplossing om voortdurend te begrijpen wat je mensen kunnen en Het is een probleem dat in alle sectoren toeneemt en nog belangrijker zal worden naarmate mensen AI moeten adopteren en het onderdeel moeten maken van hun dagelijkse werk”, aldus Stefano Bellasio, CEO van Anthropos.

Anthropos werd opgericht door Stefano Bellasio en Giacomo Marinangeli na het bouwen van Cloud Academy Inc, een cloudtrainingsplatform dat ze in 2013 startten. Het duo schaalde het bedrijf op naar meer dan $ 25 miljoen aan ARR met Fortune 500-klanten zoals Microsoft, Warner Media en Deloitte, en Daarbij realiseerden ze zich dat de meerderheid van hun zakelijke klanten met dezelfde onderling samenhangende problemen worstelde: het behoud van medewerkers en de ontwikkeling van vaardigheden. Nadat ze het bedrijf hadden overgedragen aan de grootste aanbieder van technische opleidingen in het Verenigd Koninkrijk, besloten Stefano en Giacomo zich met Anthropos op een heel ander gebied te concentreren, een oplossing die bedrijven wil helpen met hun voortdurende uitdagingen om hun vaardigheden te behouden en op te bouwen.

Anthropos helpt bedrijven al hun vaardigheden, werknemerservaringen en trainingsbibliotheken te centraliseren in een modern, werknemersgericht platform. Met Anthropos kunnen bedrijven specifieke paden uitstippelen voor elke rol binnen de organisatie. Als gevolg hiervan kunnen werknemers zichzelf bijscholen in overeenstemming met de rollen waarin ze willen doorgroeien, en kunnen bedrijven voortdurend beoordelen welke vaardigheden relevant zijn voor elke rol en verifiëren welke werknemers over die vaardigheden beschikken. Dit is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de status quo van lange, ingewikkelde vragenlijsten voor werknemers om hun vaardigheden vast te stellen. Centraal bij het aantonen van haar aanpak is Anthropos in staat om zachte en technische vaardigheden te verifiëren in verschillende fasen van de levenscyclus van werknemers, van aanwerving tot training en progressie.

Als onderdeel van het platform heeft Anthropos zijn eigen vaardighedentaxonomie ontwikkeld, die momenteel meer dan 60.000 vaardigheden en 18.000 functies omvat. Het bedrijf heeft ook een nieuwe technologie ontwikkeld, AI Job Simulations genaamd, om kandidaten op grote schaal te screenen door ze in meeslepende real-life scenario's te plaatsen met virtuele klanten, belanghebbenden en collega's, waar ze missies kunnen oplossen die hun zachte en harde vaardigheden demonstreren. Vroege klanten bij Anthropos hebben besloten hun AI Job Simulations aan te passen om kandidaten op grote schaal te screenen en hen voor te bereiden op nieuwe rollen, waardoor ze fouten kunnen maken tijdens het praten met (virtuele) klanten en andere teams en van hen kunnen leren in een veilige omgeving.

Lees meer details hier.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!