WhatsApp brengt AI-tools naar zakelijke versie van app
Meta, het moederbedrijf van onder meer WhatsApp en Facebook, brengt AI-tools naar de zakelijke versie van WhatsApp. Ook kunnen bedrijven in een beperkt aantal landen zich laten verifiëren in de app.
Met de AI-tools kunnen bedrijven AI gaan gebruiken om snel antwoord te geven op de meest gestelde vragen, kondigt Meta aan in een blog. Daarnaast wordt het mogelijk om met AI-tools een advertentie te maken, die vervolgens op Instagram of Facebook gepubliceerd kan worden. Wie op de advertentie klikt, wordt direct naar het WhatsApp-kanaal van het bedrijf doorgestuurd worden. Verder kan AI ingezet worden om klanten bijvoorbeeld geautomatiseerd te helpen herinneren aan het afronden van hun bestelling of om hen een kortingscode aan te bieden als ze een bestelling niet afronden.
WhatsApp krijgt daarnaast het zogenaamde Meta Verified, waarmee bedrijven hun identiteit kunnen verifiëren. Wie zijn informatie registreert bij Meta krijgt een vinkje bij zijn account en bescherming tegen het nabootsen van de identiteit. Deze optie wordt in eerste instantie alleen in Brazilië, India, Indonesië en Colombia beschikbaar.