Info Support ondersteunt Zorg van de Zaak in de cloudtransitie
Info Support is door Zorg van de Zaak aangewezen als partner voor het uitrollen van de cloudstrategie. Ook gaat Info Support het cloudbeheer volledig op zich nemen met Managed Cloud Platform Services. Op deze manier kiest Zorg van de Zaak voor een toekomstbestendige oplossing in de cloud.
Info Support heeft via een ‘lift & shift’-strategie alle servers overgeplaatst naar Azure en diverse optimalisaties doorgevoerd. Na de cloudmigratie moest de serveromgeving geoptimaliseerd worden en waar mogelijk cloud efficiency verhoogd worden. Een hoge cloud efficiency betekent dat een organisatie precies de juiste hoeveelheid cloudservices en -diensten gebruikt, om zo onnodige kosten te vermijden en te profiteren van de beste performance. Voor Zorg van de Zaak is een infrastructuur neergezet die precies werkt waarvoor het bedoeld is, zowel uit kostentechnisch als functioneel oogpunt. Om de cloud efficiency te verhogen, is gebruikgemaakt van een Cloud Efficiency Scanner. Hiermee krijgt Zorg van de Zaak inzicht in waar zij kosten kunnen besparen. GripInmiddels heeft Zorg van de Zaak de cloudoplossing in gebruik genomen. Om te waarborgen dat Zorg van de Zaak ook in de toekomst grip blijft houden op de cloud, neemt Info Support het beheer uit handen met [http://?]Managed Cloud Platform Services (MCPS). MCPS is een gestandaardiseerde en volledig beheerde cloudoplossing van Info Support. Zorg van de Zaak ontvangt via dit cloudplatform proactief adviezen op het gebied van kostenbesparing, efficiency, datamanagement en security. “Door de overstap naar de cloud hebben we een wereld aan mogelijkheden geopend voor ons netwerk”, zegt Rita Zijlstra, bestuurder Zorg van de Zaak Netwerk. “Denk aan meer flexibiliteit, schaalbaarheid en sterke beveiliging. We zijn verheugd dat de migratie met succes is afgerond en dat we samen met Info Support bouwen aan onze digitale toekomst en ambities.” “De afgelopen jaren is het gebruik van clouddiensten toegenomen”, zegt Erik Teunissen, project manager bij Info Support. “Heel logisch, want het biedt vele voordelen, zoals gemak en schaalbaarheid. Een nadeel is echter dat organisaties al snel de controle verliezen. Hoewel de kosten aanvankelijk lijken mee te vallen, lopen ze snel in de papieren naarmate je meer diensten afneemt. Ook is veiligheid een belangrijk aspect, dat vraagt om verregaande expertise. We zien dat het klanten rust geeft als ze dit op orde hebben. MCPS helpt hierbij.” |