Red Hat Partner Program krijgt nieuwe updates
Het Red Hat Partner Program krijgt nieuwe updates zo meldt de leverancier in een blog geschreven door Stefanie Chiras, Senior Vice President Partner Ecosystem Success bij Red Hat. Ze leidt de betrokkenheid van Red Hat bij het wereldwijde partnerecosysteem. Ze speelt een cruciale rol bij het vergroten van het inzicht in de waarde van het productportfolio van Red Hat binnen het ecosysteem. Ook definieert ze de strategie voor de samenwerking met Red Hat voor klantensucces.
Chiras meldt: 'Eerder dit jaar kondigde Red Hat onze voortdurende werkzaamheden aan om de wereldwijde partnerbetrokkenheidservaring te transformeren en partners die samenwerken met Red Hat meer eenvoud, keuze en flexibiliteit te bieden. Nu ben ik verheugd om aan te kondigen dat we die belofte waarmaken met de eerste golf van updates voor het Red Hat Partner Program.
Met de opkomst van industrietrends op gebieden zoals kunstmatige intelligentie (AI), virtualisatie en meer, is de behoefte aan gecoördineerde samenwerking tussen meerdere technologieleveranciers en oplossingsproviders van groot belang. Bij Red Hat hebben we nauwlettend in de gaten gehouden hoe deze marktdynamiek partners en klanten beïnvloedt om beter te begrijpen hoe we kunnen helpen bij het implementeren van een ecosysteemgestuurde aanpak voor IT-modernisering.
Drie pijlers
De transformatie van de wereldwijde partnerbetrokkenheidservaring van Red Hat is geworteld in drie belangrijke pijlers:
- Een wereldwijd gestandaardiseerd partnerprogramma dat als basis dient voor partners om eenvoudiger en transparanter transacties te verrichten, aangestuurd door een consistent gelaagd kader op basis van partnerbetrokkenheid, expertise en prestaties.
- Gestroomlijnde partnerincentives die van toepassing zijn op alle soorten partners om de zakelijke pijplijn van partners op te bouwen en te versnellen.
- Verbeterde digitale ervaring om partners uniforme tools en toegang tot cruciale bronnen te bieden via Red Hat Partner Connect.
Samen zorgen deze veranderingen ervoor dat Red Hat-partners de realisatie van inkomsten kunnen versnellen, kunnen deelnemen aan samenwerkingsactiviteiten en de wrijving kunnen verminderen door een verbeterde partnerervaring bij het uitvoeren van transacties, bouwen en beheren met Red Hat.
Wat is er nieuw?
Red Hat Partnerprogramma
Red Hat implementeert een modulair ontwerp voor zijn partnerprogramma, waardoor partners punten kunnen verdienen voor specifieke activiteiten die aansluiten bij hun bedrijfsdoelen. Red Hat lanceert nu de eerste drie modules voor partners: Resell, Distribution en Sell With. Partners kunnen zelf activiteiten binnen elke module selecteren op basis van hun bedrijfsprioriteiten, wat hen helpt de bedrijfsgroei en winstgevendheid te versnellen. Bovendien maakt het modulaire programmaontwerp het voor partners gemakkelijker om zich bezig te houden met gerichte bedrijfsgebieden met Red Hat, of ze nu kiezen voor één of meerdere modules.
Deze eerste lancering voor Resell, Distribution en Sell With modules legt de basis voor het Red Hat Partner Program. Nieuwe modules zullen gedurende het jaar en daarna beschikbaar komen ter ondersteuning van aanvullende partneractiviteiten in de bouw-, verkoop- en service-bedrijfsbewegingen.
Partnerincentives
Naarmate partners punten verdienen via de modules, kunnen ze in aanmerking komen voor toegang tot extra voordelen, op maat gemaakte ondersteuning en verbeterde kansen die aansluiten bij hun niveau van betrokkenheid. Met deze eerste lancering past Red Hat een gestandaardiseerd dealregistratieproces toe voor partners wereldwijd, waarmee partners kansen kunnen registreren om extra kortingen en ondersteuning te ontvangen. Bovendien heeft Red Hat de tools en processen van het marktontwikkelingsfonds (MDF) verbeterd om het voor partners gemakkelijker te maken om extra financiering te ontvangen op basis van hun module-activiteiten.
Red Hat blijft het hele jaar door de incentives en voordelen voor partners uitbreiden en verdiepen om de belangrijkste aandachtsgebieden binnen het partnerecosysteem te versterken.
Digitale ervaring
Om partners te ondersteunen bij het navigeren door nieuwe modules voor Resell, Distribution en Sell With, heeft Red Hat de Red Hat Partner Connect-portalervaring geüpgraded met een nieuwe interface die gebruikersinteracties stroomlijnt en partners door module-activiteiten begeleidt. Met deze verbeteringen kunnen partners meer inzicht krijgen in dealregistratie en zakelijke kansen. Dit omvat realtime, meer gedetailleerde prestatie- en rapportagedashboards voor opportunity management.
Begin vandaag
Met de lancering van deze nieuwe partnermodules en -voordelen creëert Red Hat een uniforme wereldwijde partnerbetrokkenheidservaring die is gebaseerd op keuze en flexibiliteit om optimale klantwaarde te leveren. Partners kunnen gemakkelijker samenwerken met Red Hat via meerdere betrokkenheidsroutes en nieuwe beloningen ontgrendelen via een universeel op activiteiten gebaseerd puntensysteem. Naarmate partners door de modules heen gaan, biedt de transparante programmastructuur duidelijke paden voor samenwerking, realtime rapportage en meer inzicht in zakelijke kansen met Red Hat en het bredere ecosysteem.'