Teamviewer overtreft verwachtingen in tweede kwartaal
– Teamviewer, specialist in oplossingen voor onderhoud op afstand, heeft een sterk tweede kwartaal achter de rug. De omzet is met 6 procent gegroeid naar 164,1 miljoen euro. De brutowinst met 6 procent is gestegen tot 67,5 miljoen euro.
De positieve resultaten van Teamviewer zijn een teken dat de vraag naar oplossingen voor remote support blijft groeien, ondanks de wereldwijde economische onzekerheden.
Oliver Steil, CEO van TeamViewer: "Q2 2024 liet een sterke prestatie zien met vooral goede vooruitgang in de Enterprise-business en de regio Amerika. We hebben onze pijplijn succesvol omgezet in relevante deals, wat leidde tot een LTM Billings-stijging van 60% in het hoogste waardebereik. De facturering van nieuwe abonnees groeide sterk en we merkten een toegenomen interesse van klanten in operationele technologie en Frontline-use cases, evenals een hogere vraag naar contracten op langere termijn. Dit onderstreept de aanhoudende relevantie van onze oplossingen voor digitale transformatie en het vertrouwen dat onze klanten in ons en onze producten stellen."
TeamViewer breidde verder zijn ecosysteem van technische partners uit. Het bedrijf sloot een nieuw partnerschap met Sony, inclusief de integratie van zijn technologie in Sony BRAVIA Professional Displays om het onderhoud en de probleemoplossing van commerciële displays op luchthavens en in winkelcentra te verbeteren. Daarnaast won TeamViewer de Microsoft Partner of the Year-award voor zijn integratie met Microsoft Teams en de waarde die het toevoegt voor Microsoft Teams-gebruikers.
Enterprise
In mei introduceerde TeamViewer enterprise software sales executive Rupert Clayson als nieuwe President EMEA om de salesorganisatie verder te versterken en de Enterprise-activiteiten in de EMEA-regio te versterken. Tijdens de AVA van TeamViewer in juni werd enterprise technology sales expert Dr. Joachim (Joe) Heel verkozen om toe te treden tot de Supervisory Board van het bedrijf.
Tegen het einde van het kwartaal toonde TeamViewer met succes aan dat de voortdurende hoge investeringen in zijn cyberbeveiligingshouding van de afgelopen jaren hun vruchten afwerpen. Geconfronteerd met een cyberaanval reageerde het bedrijf snel door het incident te detecteren, onderzoeken en verhelpen. Op basis van de resultaten van het zorgvuldige onderzoek samen met toonaangevende cyberbeveiligingsexperts van Microsoft, bevestigde TeamViewer opnieuw dat het incident beperkt was tot zijn interne bedrijfs-IT-omgeving en dat noch zijn gescheiden productomgeving, noch het connectiviteitsplatform, noch enige klantgegevens waren beïnvloed. De snelle oplossing van het incident en de transparante communicatie zorgden ervoor dat de klanten blijvend vertrouwen hadden in de producten van TeamViewer.