Westcon-Comstor Intelligent Demand programma voor partners is succesvol
Westcon-Comstor, een wereldwijde technologieleverancier en gespecialiseerde distributeur, heeft aangekondigd dat zijn Intelligent Demand (ID)-programma, dat data gebruikt om groeimogelijkheden voor channel partners te ontdekken, 768 miljoen dollar aan extra inkomsten voor partners genereerde in FY24 - 70% meer dan het cijfer van 450 miljoen dollar van het voorgaande jaar.
Intelligent Demand is een datagestuurd sales- en marketingprogramma dat gebruikmaakt van voorspellende analyses om groei te stimuleren, de customer lifetime value te verbeteren en nieuwe markten voor partners en leveranciers te identificeren. Dit wordt gedaan door de beste data, analistenonderzoek en kanaalexpertise te combineren met de eigen data science-modellen van Westcon-Comstor, om sales- en marketingkansen nauwkeurig te leveren.
Eindgebruikersleads die via Intelligent Demand werden gegenereerd, resulteerden in een omzet van 768 miljoen dollar tijdens het fiscale jaar 2024 van Westcon-Comstor (1 maart 2023 – 29 februari 2024).
Gedurende het jaar voltooide Westcon-Comstor 532 Intelligent Demand-analyses voor partners in 28 landen verspreid over Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) en Azië-Pacific (APAC). Er zijn nu bijna 2.000 geregistreerde individuele gebruikers van Intelligent Demand in de partnercommunity van Westcon-Comstor.
Data
Westcon-Comstor verbindt 's werelds toonaangevende IT-leveranciers met een kanaal van technologiewederverkopers, systeemintegratoren en serviceproviders. Aangedreven door zijn datagestuurde aanpak om het succes en de groei van partners te stimuleren, zag de distributeur de omzet met 8% stijgen tot $ 3,69 miljard in FY24 , met een brutowinst die met 23% steeg en een aangepaste EBITDA die met 26% jaar op jaar toenam.
De groei van Intelligent Demand is het nieuwste bewijs van het vermogen van het bedrijf om kanaalpartners in staat te stellen data centraal te stellen in hun bedrijfsstrategie.
Eerder dit jaar lanceerde Westcon-Comstor Partner Insights, een rapportagetool waarmee partners belangrijke prestatiegegevens kunnen bewaken en een datagestuurde aanpak voor prestatieanalyse kunnen implementeren. Hiermee kunnen ze groei per leverancier vergelijken met branchenormen en trends volgen op basis van regio, eindgebruiker, producttype en meer.
Uitdaging
De lancering van Partner Insights volgde op de publicatie van het Bridging the Gap -onderzoeksrapport van Westcon-Comstor. Hieruit bleek dat partners data zien als hun grootste uitdaging, maar ook als een grote kans bij het realiseren van groei en de overgang naar terugkerende inkomstenmodellen.
"Data is de levensader van het succes van onze partners", aldus Atul Damani, Chief Data Officer bij Westcon-Comstor . "Als bedrijf erkennen we dat het cruciaal is voor hun succes om onze partners te voorzien van bruikbare inzichten. Daarom zetten we ons in om een uitgebreid, marktleidend data-aanbod te bieden, waarmee partners weloverwogen beslissingen kunnen nemen, groeimogelijkheden kunnen identificeren en de verkoop kunnen versnellen. Intelligent Demand is een cruciaal element van onze datagestuurde aanpak en we zijn verheugd te kunnen melden dat het netto nieuwe inkomsten heeft gegenereerd voor onze partners en leveranciers."