Eerste modules van vernieuwd partnerprogramma Red Hat beschikbaar
Red Hat, leverancier van open source-oplossingen, lanceert de eerste onderdelen van zijn vernieuwde partnerprogramma. Het nieuwe, modulaire programma helpt Red Hat-partners meer inkomsten te genereren en makkelijker samenwerken met het open source-bedrijf.
De exponentiële groei van onder andere AI- en virtualisatiegebruik zorgt ervoor dat leveranciers en hun implementatiepartners nog nauwer moeten samenwerken. Red Hat speelt hierop in met een reeks updates voor het partnerprogramma. Deze updates moeten wereldwijd meer consistentie bieden, zodat partners makkelijker en transparanter kunnen werken.
Flexibiliteit met modules
Partners krijgen toegang tot drie nieuwe modules: Resell, Distribution en Sell With. Binnen deze modules kunnen zij punten verdienen met hun activiteiten. In de loop van het jaar worden meer modules toegevoegd.
Naarmate bedrijven meer punten verdienen in de modules, krijgen zij toegang tot extra voordelen en ondersteuning op maat. Red Hat introduceert hiervoor wereldwijd een gestandaardiseerd registratieproces voor verkoopdeals.
Daarnaast heeft Red Hat de tools en processen verbeterd van het Marketing Development Fund (MDF), zodat partners gemakkelijker extra financiering kunnen verkrijgen op basis van hun activiteiten in de partnermodules. Red Hat kondigt aan gedurende het jaar het programma te blijven updaten om het partnerecosysteem verder te versterken.
Verbeterde digitale ervaring
Red Hat heeft tot slot zijn partnerportaal vernieuwd. Zo kunnen bedrijven makkelijker navigeren tussen de Resell-, Distribution- en Sell With-modules. Partners kunnen zo onder meer makkelijker en in real-time de status van salesdeals monitoren.
De nieuwe functionaliteiten in Red Hat's partnerportaal zijn per direct beschikbaar. Log in op Red Hat Partner Connect om aan de slag te gaan of neem contact op met Red Hat voor meer informatie.