Belgische sales-AI specialist Uman haalt kapitaal op
Het Belgische Uman haalt voor de tweede keer geld op. Daarmee wil de AI voor B2B salespitches haar technologie ook in het buitenland op de kaart zetten.
De kapitaalronde van 1,9 miljoen euro wordt geleid door Holland Capital, aangevuld met bestaande investeerders imec en Seeder Fund. Uman haalde in 2020 al eens 500.000 euro op.
Met dat geld wil het bedrijf zijn AI tool naar het buitenland brengen, waar het intussen ook al de eerste klanten in Nederland en Duitsland heeft. ‘Onze focus blijft momenteel Europa, maar we hebben zeker de ambitie om ook de VS te veroveren,’ zegt CTO Sven Degroote daarover. In België zijn onder meer Proximus, msg global en DPG Media klant van het bedrijf.
Het doel van Uman is om relevante salescontent en inzichten aan te bieden op een juist moment. Het doet dat naar eigen zeggen met smart data governance en generatieve AI. Dat moet zorgen voor gepersonaliseerde pitches en offertes, mogelijk met cross-selling. Allemaal met minder manueel werk, meer efficiëntie en een hogere conversie.
In samenwerking met Data News