Redactie - 06 september 2024

Proofpoint breidt archiverings- en compliancediensten uit

Proofpoint maakt zijn Digital Communications Governance (DCG) aanbod algemeen beschikbaar. Het ondersteunt hiermee het beheer van communicatiedata en biedt daarnaast securityinzichten rondom gedragsrisico’s voor digitale kanalen. Met behulp van artificial intellingence (AI) brengt het platform data-inzichten in kaart en dringt het daarnaast valse positieven terug. Tegelijkertijd vereenvoudigt het aanbod de zoektocht naar informatie en toezicht.

Proofpoint breidt archiverings- en compliancediensten uit image

De huidige markt voor data governance en compliance is gegroeid van een archief- en repository-gerichte benadering, naar een benadering waarin het managen van een alsmaar stijgend aantal digitale communicatiekanalen en samenwerkingstools centraal staat. Dit zorgt voor complexe uitdagingen bij organisaties. Zo moeten zij meer zichtbaarheid en context krijgen in ongelijksoortige databronnen en dreigingen. Tegelijkertijd moeten ze toezicht houden op het gedrag van medewerkers, het bedrijfsbeleid en voldoen aan een toenemend aantal mandaten (zoals FINRA, FCA, HIPAA, AVG).

Het Digital Communications Governance-aanbod van Proofpoint biedt omvat security en compliance riskmanagement dat organisaties ondersteunt bij het centraliseren van alle communicatiecontent, het afdwingen van proactieve en adaptieve datacontroles en het stroomlijnen van toezicht en e-discovery. Het gebruikt de AI-engine van het bedrijf voor het creëren van inzichten met context.

'Steeds meer kanalen en ongelijk databronnen'

“Het aantal digitale communicatiekanalen en steeds meer ongelijke databronnen nemen in rap tempo toe. Organisaties moeten daarom nadenken over hoe ze hun uitdagingen op het gebied van security en compliance effectief en op een snelle en ‘high-efficacy’ manier oplossen”, zegt Harry Labana, Senior Vice President en General Manager Archivering, Digital Communications Governance bij Proofpoint.

Het aanbod ondersteunt onder meer data-governance voor communicatiekanalen voor vergaderingen, mobiel, samenwerking, e-mails, social media, spraak, video’s en bestanden. Ook levert het contextbewuste data capture via meer dan 80 kanalen, zoals mobiele kanalen (SMS, WhatsApp en WeChat) en via sociale- en samenwerkingskanalen (Microsoft Teams, Zoom, WebEx, Slack, RingCentral en YouTube).

Daarnaast ondersteunt het Digital Communications Governance-aanbod van Proofpoint realtime beleidshandhaving in social media ter voorkoming van reputatieschade en compliance-overtreding. Ook zijn verbeterde zoekmogelijkheden beschikbaar voor het contextualiseren van zoektypes zoals wildcards en emoji’s.

Sneller reageren op compliancerisico's

Ook versnelt het Proofpoint de reactie op compliancerisico's met AI-ondersteunende pre- en post-review van communicatiedata en content. Zo kan het ruim 200 verschillende ‘out-of-the-boxrisico’s’ detecteren met behulp van door de sector ontwikkelde scenario’s voor alle communicatiekanalen. Ook kunnen gebruikers AI-ondersteunende beoordelingen uitvoeren met configureerbare modellen. Klanten kunnen ook op beleid gebaseerde, aangepaste modellen maken en implementeren die industrie- en bedrijfsspecifieke risico’s aanpakken.

Proofpoint demonstreert de oplossing tijdens Proofpoint’s Protect, een evenementenserie van het bedrijf, wat start op 10 september in New York. Het bouwt voort op de erkenning van Proofpoint in de branche rondom compliance en archivering, waarbij Gartner Proofpoint in 2023 benoemde tot Representative Vendor in de 2023 Gartner Market Guide for Digital Communications Governance.

Dutch IT Security Day BW tm 15-10-2024 Gartner BW tm 02-11-2024
Gartner BN en BW tm 03-11-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!