Salesforce komt met Foundations upgrade
Salesforce heeft Foundations aangekondigd; een gratis upgrade waarmee elke Salesforce-klant zonder meerkosten de beschikking krijgt over belangrijke functies voor verschillende afdelingen en die afdelingen ook met elkaar verbinden.
Foundations omvat Sales, Service, Marketing, Commerce en Data Cloud functies, allemaal in een nieuwe, verbeterde UI. Met Foundations wordt het voor bedrijven gemakkelijker om een uniform beeld van klanten te krijgen en een verbonden, AI-gestuurde ervaring te bouwen tijdens elk klantcontact.
De additionele functies omvatten opportunity management, case management, e-mailcampagnes met gerichte segmentatie en beveiligde betalingslinks, allemaal gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en het stroomlijnen van activiteiten zonder extra kosten of data-integraties. Salesforce Foundations-klanten kunnen hun systemen verbeteren met duizenden vooraf gebouwde extensies en integraties van derden die beschikbaar zijn op de AppExchange, inclusief uitgebreide gratis proefversies van meer dan 25 toonaangevende partners zoals Docusign, RingCentral en ZoomInfo.
Sales
Meer dan driekwart (79%) van de klanten verwacht consistente interacties tussen afdelingen, maar 55 procent zegt dat het over het algemeen voelt alsof ze met afzonderlijke afdelingen communiceren, niet met één bedrijf. Salesforce Foundations verbindt afdelingen door extra functionaliteit te bieden aan Sales and Service Cloud-klanten, door verkoop-, service-, marketing- en commercegegevens samen te brengen op één uniform platform, zodat klanten een consistente ervaring hebben, ongeacht waar ze zich in hun reis bevinden.
Elke functie die wordt aangeboden in Salesforce Foundations is gebouwd op het kernplatform van Salesforce, waaraan bedrijfsbrede gegevens van Salesforce Data Cloud ten grondslag liggen. Data Cloud harmoniseert klantgegevens uit het hele bedrijf, inclusief gegevens die voorheen mogelijk ontoegankelijk waren of niet binnen één systeem waren gecentraliseerd, om AI te ondersteunen en inzichten en automatisering te voeden.
David Schmaier, President en Chief Product Officer bij Salesforce: “Met Salesforce Foundations kunnen bedrijven van iedere omvang en uit alle sectoren nu verkoop, service, marketing en e-commerce automatiseren met uniforme klantgegevens op één platform. Hierdoor kunnen ze hun volledige frontoffice integreren en realtime, gepersonaliseerde klantervaringen leveren om de omzet te verhogen, serviceproblemen op te lossen, marketingcampagnes te maken, betalingen in te stellen en meer.”