Infosys en Proximus bundelen krachten
Het Indiase Infosys sluit een samenwerking met het Belgische Proximus. Daardoor zullen bepaalde diensten van de internationale afdelingen van het bedrijf samen worden aangeboden.
De twee werken al langer samen, maar die zakelijke vriendschap wordt nu verdergezet in een strategische samenwerking. Proximus spreekt over een gezamenlijke aanpak rond de go-to-market. Proximus werkt ook al sinds 2000 samen met het eveneens Indiase TCS.
Concreet gaat het om het Communications Platform as a Service (CPaaS) van Route Mobile, waar Proximus sinds 2023 een meerderheidsbelang in heeft. En om de DI-oplossing (Digital Identity) van Proximus-dochter Telesign. Die zullen worden gecombineerd met digitale diensten van Infosys.
Omnichannel klantenbetrokkenheid en AI-gestuurde digitale assistenten
Samen mikken ze voor de samenwerking op omnichannel klantenbetrokkenheid en AI-gestuurde digitale assistenten voor hun klanten, samen met oplossingen rond fraudebescherming.
‘Dit partnerschap met Infosys zal het voor ondernemingen gemakkelijker maken om onze digitale identiteitsportfolio te integreren in hun systemen voor fraudepreventie en klantenbetrokkenheid om hun eindgebruikers het hoogste niveau van vertrouwen te bieden.’ Aldus Christophe Van de Weyer, ceo van Telesign.
In samenwerking met Data News