Salesforce kondigt Agentforce Partner Network en nieuwe samenwerkingen aan
Salesforce kondigt het Agentforce Partner Network aan. Ook gaat het strategische samenwerkingen aan met NVIDIA, Google Cloud en IBM.
Het Agentforce Partner Network is een wereldwijd ecosysteem van partners die nieuwe AI-agenten en acties voor agenten van Agentforce bouwen. De externe extensies zijn te installeren vanuit de Salesforce AppExchange om de agenten van Agentforce aan te passen, nieuwe agenten met specifieke vaardigheden te bouwen of door partners gebouwde agenten te implementeren voor gespecialiseerde branche-, bedrijfs- of functionele doeleinden.
“Agentforce vertegenwoordigt een belangrijke verschuiving in de industrie. Het geeft mensen de mogelijkheid om met AI opnieuw te definiëren hoe bedrijven succes voor hun klanten behalen”, zegt Brian Millham, President & Chief Operating Officer bij Salesforce. “Voor het komende jaar is het ons doel om klanten te voorzien van een miljard AI-agenten. Het Agentforce Partner Network speelt een cruciale rol in het realiseren van deze visie. Het netwerk helpt klanten door een uitgebreid aanbod van betrouwbare en direct inzetbare partneragenten en acties van deze agenten te bieden.”
Meer informatie is hier beschikbaar.
Strategische samenwerking met NVIDIA
Salesforce en NVIDIA kondigen een strategische samenwerking aan voor de ontwikkeling van geavanceerde AI-functionaliteiten voor bedrijven met autonome agent- en interactieve avatar-ervaringen. De bedrijven gaan samenwerken om geoptimaliseerde voorspellende en generatieve AI-workflows te leveren. Hiervoor brengen ze het NVIDIA AI-platform, dat ontwikkeld is voor versnelde computing en AI-software, samen met het Salesforce Platform en Agentforce.
Door deze samenwerking maken Agentforce AI-agenten nieuwe inzichten mogelijk, en helpen zij volgens Salesforce de productiviteit te verbeteren van verkoop-, service-, marketing- en IT-teams.
Meer informatie is hier te vinden.
Salesforce en Google Cloud ontwikkelen autonome AI-agenten
Salesforce en Google Cloud breiden hun samenwerking uit. De partijen willen samen Salesforce Agentforce AI-agenten creëren waarmee mensen veilig kunnen samenwerken in Salesforce Customer 360 en Google Workspace-apps.
De lancering van Agentforce door Salesforce breidt de bestaande bidirectionele integraties tussen Salesforce en Google Workspace uit, waardoor gezamenlijke klanten autonome agenten kunnen implementeren. De agenten kunnen actie ondernemen en naadloos samenwerken in de apps, waarbij gebruikersdata die al aanwezig is in Salesforce en Google Workspace wordt beschermd.
Meer informatie is hier beschikbaar.
Samenwerking met IBM
Salesforce en IBM breiden hun samenwerking uit door zich te richten op organisaties die hun verkoop- en serviceprocessen willen transformeren met AI. En op klanten die in een gereguleerde sector opereren, die bedrijfsdata willen benutten voor automatisering. Salesforce en IBM gaan samen vooraf gebouwde AI-agenten en -tools leveren die organisaties kunnen gebruiken binnen hun eigen IT-omgeving, gebruikmakend van hun eigen unieke bedrijfsgevens en met behoud van strikte controle over hun systemen.
Door Agentforce, de autonome agenten van Salesforce, te combineren met de mogelijkheden van IBM's watsonx, helpen de bedrijven klanten om de kracht van agenten te benutten binnen de applicaties die al worden ingezet. Door gebruik te maken van watsonx Orchestrate, zal IBM autonome agenten voor Agentforce creëren om bedrijven te helpen de productiviteit te verbeteren, de beveiliging te handhaven en zich aan de regelgeving te houden. IBM-klanten kunnen ook Slack gebruiken om conversaties met hun agenten aan te gaan.
Meer informatie vind je hier.