Nieuwe functies en mogelijkheden in Google Ads voor AI-gestuurde campagnes
Google blijft innoveren om bedrijven te helpen klanten te bereiken en te verbinden, waar ze zich ook bevinden in de customer journey. Vandaag kondigt Google tijdens DMEXCO nieuwe manieren aan om de inzet van AI te optimaliseren voor een optimale ROI.
Hieronder een aantal highlights uit de aankondigingen:
AI-gestuurde Search-campagnes opzetten
Google helpt bedrijven om op het juiste moment in contact te komen met consumenten door middel van AI-gestuurde Search-campagnes, waarbij prestaties worden verbeterd en resultaten worden gestimuleerd.
In de komende maanden zal de conversatie-ervaring in Google Ads worden uitgebreid naar het Duits, Frans en Spaans.
Het schalen en optimaliseren van assets
Het is mogelijk om vanaf nu afbeeldingen met AI te creëren die passen bij de uitstraling van het merk door vijf referentie-afbeeldingen en een prompt aan te leveren.
Merkrichtlijnen voor Performance Max worden vanaf volgende maand algemeen beschikbaar gesteld.
Creatieve voorkeuren voor Demand Gen worden beschikbaar voor alle adverteerders.
Performance Max: diepere inzichten, betere resultaten
Een nieuwe rapportage die gedetailleerde inzichten, aanbevelingen en statistieken voor optimalisatie biedt voor een verbeterde Ad Strength.
Google introduceert ook een nieuwe asset coverage rapportage aan in Performance Max die de slecht presterende asset groepen identificeert en specifieke aanbevelingen geeft om ze te verbeteren.
Vernieuwing van prestatie-inzichten en rapportage over het impressieaandeel.
Meer over de aankondigingen lees je in de blogpost op Google's Keyword.