Witold Kepinski - 21 september 2024

Ricoh en LG gaan samenwerken aan werkplek oplossingen

Ricoh en LG Electronics (LG) benaderen vanaf nu ook samen de markt voor digitale werkplekoplossingen. Dat heeft Ricoh bekendgemaakt. De twee bedrijven hebben hiervoor een Memorandum of Understanding (MOU) gesloten. Met de krachtige combinatie van Ricohs werkplekoplossingen en LG-displays biedt dit partnerschap B2B-klanten wereldwijd een nog betere gebruikerservaring en meer klantwaarde.

Ricoh en LG gaan samenwerken aan werkplek oplossingen image

LG is een bekende internationale aanbieder van innovatieve producten en maatwerkoplossingen voor diverse industrieën. Voor Ricoh is Workplace Experience één van de belangrijkste groeimarkten. Ricoh biedt organisaties oplossingen en diensten voor de werkplek die bijdragen aan een optimale werkervaring voor medewerkers. Dit partnerschap stelt Ricoh in staat om de capaciteit een boost te geven - en draagt zo bij aan de ambitie om ‘s werelds beste audiovisuele (AV-)integrator te zijn.

In samenwerking met LG gaat Ricoh de diensten op het vlak van hybride werken verder verbeteren. Integratie van hoogwaardige apparatuur, zoals de nieuwste generatie displays en narrowcastingschermen, zal resulteren in een nog rijker product- en serviceportfolio en een stevig wereldwijd aanbod. Bovendien geven de twee bedrijven samen een impuls aan de bijbehorende verkoop- en marketinginspanningen. Naarmate het partnerschap zich ontwikkelt, willen ze samen nieuwe zakelijke kansen verkennen.

Ricoh heeft de middellangetermijnvisie om als aanbieder van werkplekoplossingen wereldwijd hoogkwalitatieve diensten te leveren voor de werkplek van nu. Ricoh biedt oplossingen om hybride werken optimaal te faciliteren. Zo kunnen medewerkers hun werkplek écht voor zich laten werken en focussen op creatief, inhoudelijk werk. Organisaties kunnen groei realiseren, dankzij geïntegreerde hardware- en softwareoplossingen plus managed services.

Samen nieuwe maatwerkoplossingen creëren

“Met de uitgekiende combinatie van Ricoh-werkplekoplossingen en geavanceerde LG-displays bieden we klanten een stevige meerwaarde. Dit weerspiegelt onze ambitie om in de B2B-markt één van de topleveranciers van geïntegreerde oplossingen te zijn”, aldus Paik Ki-mun, senior vicepresident en hoofd van de businessunit Information Display van LG Business Solutions Company. “LG sluit bewust strategische partnerschappen met andere innovatieve internationale bedrijven, zoals Ricoh. Zodat we samen nieuwe maatwerkoplossingen kunnen creëren voor de zakelijke omgeving van nu.”

Synergie

Takahiro Irisa, Senior Corporate Officer and President of Ricoh Digital Services Business Unit, Ricoh Company, Ltd vult aan: “De synergie tussen de Ricoh-oplossingen en geavanceerde LG-displays is inderdaad ontzettend krachtig. Dat ga je terugzien in onze digitale werkplekoplossingen. Het partnerschap met LG geeft een extra boost aan onze succesvolle mondiale Workplace Experience-activiteiten. Ook wij streven naar nog méér strategische partnerschappen in de toekomst. Zodat we onze klanten steeds beter in staat stellen om het beste uit werknemers te halen en talent aan te trekken en behouden.”

Fotobijschrift: V.l.n.r.: Takahiro Irisa, Senior Corporate Officer and President of Ricoh Digital Services Business Unit, Ricoh Company, Ltd en Paik Ki-mun, senior vice president and head of the Information Display business unit of LG Business Solutions Company

Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!