Salesforce kondigt innovaties in Data Cloud aan
Salesforce introduceerde tijdens zijn Dreamforce 2024 event nieuwe Data Cloud-innovaties die organisaties beter in staat stellen om de klantervaring te transformeren met behulp van data en AI.
De belangrijkste Data Cloud innovaties zijn:
native verwerking van audio- en videocontent, zoals webinars en telefoongesprekken om diepgaande klantinzichten te verkrijgen;
een gestandaardiseerd semantisch datamodel waarmee iedereen, inclusief AI, data consistent kan interpreteren en gebruiken;
verbeterde zoekmogelijkheden die rekening houden met de context van de klant en waarmee informatie sneller gevonden kan worden;
realtime data-activaties om direct te reageren op veranderende klantbehoeften;
extra functies voor gegevensbeveiliging en governance om de bedrijfsvoering te beschermen en onnodige blootstelling van data te voorkomen.
Het hart van het Salesforce platform
Data Cloud voedt alle Salesforce Customer 360-applicaties, Agentforce, Flow en analytics met klantgegevens. Hiermee wordt een basis gecreëerd voor gepersonaliseerde klantervaringen en realtime analytics, worden datagestuurde acties en workflows geactiveerd en wordt AI veilig aangestuurd in alle Salesforce-apps.