Witold Kepinski - 10 oktober 2024

Gamification bedrijf Flavour haalt investering op van Northwave en ROM Utrecht Region

Flavour, de drijvende kracht achter zowel HackShield als het HeroCenter, heeft een boost gekregen door een financieringsronde waarbij er investeringen zijn aangetrokken van zowel Northwave Cyber Security als de ROM Utrecht Region. Flavour maakt spelenderwijs leren, veranderen en activeren mogelijk via Applied Gaming en Storytelling. Deze investering stelt Flavour in staat om hun missie van digitale veiligheid en empowerment verder te versnellen.

Gamification bedrijf Flavour haalt investering op van Northwave en ROM Utrecht Region image

Het Utrechtse bedrijf hanteert een methode: Hero Centered Design. De eindgebruikers worden benaderd als potentiële helden, om hiermee gedrag te veranderen en een positieve impact op de samenleving te creëren. Samen met haar partners creëert Flavour speelse en efficiënte oplossingen die een betere wereld tot stand brengen.

Onder leiding van de oprichters Tim Murck, Emily Jacometti en Jaïn van Nigtevegt, weerspiegelt Flavour hun toewijding aan het creëren van een veiligere digitale wereld in programma's zoals HackShield en het HeroCenter, die kinderen, (groot)ouders en organisaties helpen om zich bewust te worden van cyberbedreigingen en hen voorzien van de nodige tools om zichzelf en anderen te beschermen.

“Digitale criminaliteit wordt steeds geraffineerder. Iedereen is inmiddels wel bekend met phishing e-mails en sms’jes die soms nauwelijks van echt te onderscheiden zijn. Digitale vaardigheden zijn dan ook ontzettend belangrijk om jezelf maar ook anderen in je omgeving te beschermen. Goed dat de ROM Utrecht Region in deze innovatie investeert!” Aldus Susanne Schilderman, de Utrechtse wethouder van Economische Zaken.

HackShield en HeroCenter

HackShield is een game die kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud weerbaar maakt tegen cybercriminaliteit. Via deze game worden kinderen opgeleid tot Cyber Agents die zichzelf, hun ouders en grootouders beschermen tegen online gevaar.

HackShield werkt samen met meer dan 200 gemeenten in Nederland, scholen, politie en private organisaties. Samen met de Junior Cyber Agents zorgen we voor een cyberveilige generatie.

Hero Center is de volgende stap in e-learning. Door gebruik van storytelling en gamification maken we leren en gedragsverandering leuk en effectief. Het Hero Center kan ingericht worden voor allerlei organisatorische en maatschappelijke vraagstukken. Mensen leren het beste door iets te ervaren. Dit educatieve platform is vooral ontworpen om mensen samen iets te laten doen, een beweging te creëren.

De investering

De investering van Northwave Cyber Security en de ROM Utrecht Region markeren een belangrijke mijlpaal voor Flavour. Door innovatieve technologieën en educatieve initiatieven te blijven ontwikkelen en uit te breiden, blijft Flavour voorop lopen in de strijd tegen online risico's en het bevorderen van digitale vaardigheden wereldwijd.

“In onze missie staat het maken van een positieve impact op onze samenleving centraal,” zegt Steven Dondorp, CEO Northwave Cyber Security. “Wij leveren die bijdrage door middelgrote en grote organisaties digitaal weerbaar te maken en houden. Onze bedrijfsfilosofie heeft daarbij niet enkel het commerciële, maar ook het bredere maatschappelijke perspectief waar het goed samen gaat. Met onze investering in Flavour investeren we specifiek in de verdere groei van Hackshield, omdat we het belangrijk vinden dat kinderen leren omgaan met de positieve en de negatieve kanten van digitalisering. Daarom nemen we Hackshield ook altijd mee naar de landen waarnaar toe wij onze onderneming uitbreiden. Een mooi voorbeeld daarvan is de recente lancering van Hackshield in Scandinavië, in samenwerking met de Safer Sweden Foundation."

Volgens Jeffrey Williams, Sr. Investment Manager bij ROM Utrecht: “Met voordelen op het gebied van leerplezier en kennisretentie verwachten we dat het gebruik van games als leermiddel de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. De impact en ambities van Flavour sluiten goed aan bij onze investeringsstrategie en met deze investering zijn wij blij Flavour te kunnen ondersteunen bij haar verdere internationale uitrol.”

Internationale ambitie

De investering heeft als doel om de groeistrategie van Flavour mogelijk te maken met de ambitie van HackShield om haar invloed internationaal uit te breiden. Als een baanbrekend initiatief op het gebied van online veiligheid voor jongeren, streeft HackShield ernaar om haar impact te vergroten door wereldwijd jongeren te bereiken en hen te voorzien van kennis en vaardigheden om zichzelf te beschermen tegen online gevaren.

“Deze investering onderstreept onze toewijding aan het bouwen van een veiligere digitale toekomst voor iedereen," aldus Emily Jacometti, mede-oprichter van Flavour. "Met de steun van Northwave en de ROM, kunnen we onze impact vergroten en een blijvend verschil maken in de wereld van online veiligheid."

Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!