Deutsche Telekom IT verbetert digitale ervaringen met Dynatrace
Deutsche Telekom IT, de centrale softwareleverancier van het geïntegreerde telecommunicatiebedrijf Deutsche Telekom, gebruikt Dynatrace om de prestaties van zijn digitale diensten te optimaliseren om klanten gestroomlijnde en gepersonaliseerde ervaringen te bieden.
Deutsche Telekom IT wil een ecosysteem van digitale diensten bouwen die klantinteracties verbeteren. Om dit te ondersteunen, heeft het bedrijf twee belangrijke applicaties ontwikkeld, waaronder OneApp waarmee klanten eenvoudig hun dataverbruik, contracten, facturen, krediet, bestellingen en meer kunnen beheren. Het heeft ook OneShop gebouwd, een centraal e-commerce platform dat productaankopen vereenvoudigt en naadloze klantenondersteuning biedt. Door gebruik te maken van de geavanceerde analyse- en AI-mogelijkheden van Dynatrace, krijgt Deutsche Telekom IT belangrijke inzichten in deze applicaties en in zijn hele IT-ecosysteem. Zo kunnen ze proactief anticiperen op mogelijke verstoringen van de digitale diensten. Deze inzichten helpen teams daarnaast om een consistent soepele en positieve ervaring te garanderen voor klanten.
“We vertrouwen op Dynatrace om onze klanten naadloze digitale ervaringen te bieden”, zegt Mamta Bharti, Digital Platform Owner B2C bij Deutsche Telekom IT. “Klanten verwachten naadloze connectiviteit en onmiddellijke klantenservice. Met Dynatrace hebben we de afgelopen zes maanden ononderbroken service kunnen leveren. Daarnaast is onze Mean Time to Resolution (MTTR) aanzienlijk gedaald met 65%. Deze efficiëntiewinst betekent dat downtime niet langer een zorg is voor onze klanten en dat we meer tijd kunnen besteden aan innovatie. Door ons te focussen op baanbrekende verbeteringen, kunnen we de klanttevredenheid aanzienlijk verhogen.”
UEFA EURO 2024
Tijdens het UEFA EURO 2024 kampioenschap, verhoogde Deutsche Telekom IT de ervaring van fans door onbeperkte data te bieden via de OneApp. Meer dan twee miljoen gebruikers schreven zich in voor het onbeperkte data-initiatief en het aantal downloads van de OneApp steeg explosief. Meer dan 600.000 nieuwe gebruikers sloten zich aan bij de al robuuste community van miljoenen gebruikers van de app.
Dynatrace zorgde ervoor dat Deutsche Telekom IT direct inzicht kreeg in de prestaties van de uitgebreide IT-omgeving, waardoor teams de toename van nieuwe gebruikers effectief konden beheren. Deze proactieve aanpak zorgde voor snelle probleemoplossing en voorkwam impact op de klant, ondanks de toenemende vraag en activiteit. Doordat de stabiliteit van de app werd behouden en versterkt, kon het bedrijf een naadloze gebruikerservaring bieden en de toegankelijkheid van de app met meer dan 8% werd vergroten met meer dan vijf miljoen beheerde mobiele services.