Okta stelt partners centraal in haar groeistrategie
Okta heeft tijdens zijn Oktane 2024 event in Las Vegas aangekondigd dat het een partner-first groeistrategie omarmt. Deze meerjarige reis zal de rol van partners binnen Okta vergroten, van sales en marketing tot productontwikkeling en klantenservice.
Okta heeft tijdens een speciale channel partner event aangegeven waarom het partner-first groeistrategie belangrijk is:
- Beveiliging is een partnergedreven markt. Volgens Canalys gaat 73% van de wereldwijde IT-uitgaven via partners, maar dat cijfer springt naar meer dan 90% in cybersecurity.
- Identiteit is veiligheid. Identiteitsgebaseerde aanvallen zijn een populaire methode geworden voor hackers en cybercriminelen van natiestaten, waarbij meer dan 80% van de inbreuken te maken heeft met gecompromitteerde inloggegevens.
- Onafhankelijke identiteit is een strategisch controlepunt voor partners. Okta creëert kansen voor partners om best-of-breed beveiligingspraktijken te bouwen, consulting- en adviesdiensten uit te breiden, frictieloze klantervaringen te creëren en te innoveren op het Okta-platform.
Partner Ecostysteem
Jon Addison, Chief Revenue Officer, Okta: " Ons partnerecosysteem is niet alleen een verlengstuk van ons salesteam, het is een essentieel onderdeel van onze groei- en innovatiestrategie. We bouwen een krachtig ecosysteem van 's werelds meest vooraanstaande experts op het gebied van veilige identiteit en applicatieontwikkelaars om iedereen de vrijheid te geven om elke technologie te gebruiken."
Bill Hustad, Senior Vice President, Partner & Alliances, Okta: "We zijn bezig met een meerjarige reis om een bedrijf van wereldklasse te worden dat partner-first is. We beseffen dat het integreren van partners in de structuur van uw bedrijf niet van de ene op de andere dag gebeurt. We zijn toegewijd aan het ontwikkelen van onze go-to-market-beweging, co-investeren in het ecosysteem en het verbeteren van de partnerervaring . "
Wat is er nieuw:
- Digital Partner Community : Okta lanceert een centrale hub voor partners om toegang te krijgen tot de selfservicebronnen en -tools die nodig zijn om hun bedrijf te laten groeien. De nieuwe digitale partnercommunity omvat on-demand onderwijs, just-in-time communicatie, selfservice marketingautomatisering en mogelijkheden voor het indienen van projecten. Het zal ook partneroplossingen aan klanten laten zien en contact leggen met verkopers. Deze nieuwe mogelijkheden worden in de komende kwartalen geïntroduceerd.
- Ecosysteeminnovatie: Okta innoveert en integreert met partners in het hele ecosysteem om enkele van de grootste uitdagingen van haar klanten aan te pakken. Partnerinnovaties die op Oktane zijn aangekondigd, zijn onder andere:
- Vier nieuwe Zero Trust-integraties met Zscaler verbeteren de beveiligingshouding van klanten en bieden sterke verdedigingen tegen identiteitsgebaseerde bedreigingen . Meer informatie vindt u hier.
- Een reeks integraties met Google Chrome Enterprise en Google Security Operations om de browser en meer te beveiligen voor gezamenlijke klanten. Meer informatie vindt u hier.
- Een universele logout-integratie met Cerby verbetert dreigingsdetectie en -respons wanneer gebruikersaccounts worden gecompromitteerd. Meer informatie vindt u hier.
- Integratie met TechJutsu helpt callcenters en helpdesks te beschermen door de verificatietijd van bellers te verkorten tot 30 seconden en te beveiligen tegen aanvallen van bellerimitatie. Meer informatie vindt u hier.
- Partner Awards: Tijdens de jaarlijkse Partner Summit erkende Okta 30 partners wereldwijd als innovators, identiteitsexperts en klantkampioenen. De volledige lijst met Okta Partner Award-winnaars is hier te vinden.