MediaMarkt bestaat 25 jaar in Nederland
Consumentenelektronica retailer MediaMarkt viert haar zilveren jubileum dit jaar. Eind 1999 opende de van origine Duitse winkelketen voor het eerst haar deuren op Nederlandse bodem, in Rotterdam
Een destijds baanbrekend ‘supermarktmodel’ in de elektronicahandel met twee duidelijke kenmerken: een enorm winkeloppervlak en lage prijzen.
Om haar 25e verjaardag in Nederland te vieren lanceert de retailer de campagne ‘Lang zal je beleven’, waarbij de Nederlandse consument op een elektrotechnische reis door de tijd wordt getrakteerd, met muzikale begeleiding van de Nederlandse rapper en podcastmaker Faberyayo (Pepijn Lanen).
Ook komt onder andere de oude verkoopcampagne ‘Gekkenhuis’ eenmalig terug, waarbij bijvoorbeeld een verblijf wordt aangeboden bij de van TV bekende B&B van Mirjam en een rondleiding door de Red Bull Racing fabriek in Milton Keynes, in Engeland. Tevens zal er een speciale nachtopening in Rotterdam worden georganiseerd, van 26 op 27 oktober tussen 0:00 – 1:00 uur, wanneer de klok een zogenaamd 25e uur slaat richting te wintertijd.
Tijdslijn
1999: opening eerste MediaMarkt winkel (Rotterdam, Binnenwegplein)
2010: lancering MediaMarkt webshop
2012: lancering MediaMarkt app
2021: lancering experience store ‘Tech Village’ (Rotterdam, Binnenwegplein)
2022: introductie Better Way-programma (duurzaam ondernemen)
2023: overname zeven BCC winkels (na faillissement)
2024: introductie MediaMarkt Marketplace (verkoopplatform voor externe partijen)
2024: start hoofdpartnerschap Feyenoord
Facts & figures
Oprichting MediaMarkt in 1979 in München
Sinds 1999 in Nederland
Nummer 1 elektronicaketen in Europa
1000 winkels in 11 Europese landen
55 winkels in Nederland
Jaarlijks 200 miljoen contactmomenten (fysieke winkels en online)