Witold Kepinski - 23 oktober 2024

Fujitsu breidt ‘Champions Partner Program’ uit met nieuwe AI specialisatie

Fujitsu verbetert haar "Champions Partner Program" en introduceert een nieuwe specialisatie in Kunstmatige Intelligentie (AI). Bovendien lanceert het technologiebedrijf een wervingsinitiatief voor partners in datacentersector. Fujitsu stelt met deze initiatieven om partners in staat groei te stimuleren en voorop te blijven op het gebied van technologische innovatie.

Fujitsu breidt ‘Champions Partner Program’ uit met nieuwe AI specialisatie image

De specialisatie biedt partners gratis toegang tot uitgebreide trainingsprogramma's, ondersteund door marktontwikkelingsfondsen om vraaggeneratie te stimuleren. Deze specialisatie positioneert AI als een commerciële kans en biedt partners direct inzetbare AI-oplossingen met solide marges en mogelijkheden voor cross-selling. 

Een belangrijk onderdeel van het AI Champion-programma is een nieuwe Fujitsu Private GPT-oplossing. Dit is een AI-oplossing die on-premises beschikbaar is voor partners om veilige en op maat gemaakte implementaties van taalmodellen aan hun klanten aan te bieden. Fujitsu ontwikkelde de oplossing samen met de Duitse softwarefirma SystemHaus Ulm, een pionier van het AI Champion-programma, en in samenwerking met DASU*, wat de inzet van Fujitsu benadrukt om een levendig partnerecosysteem op te bouwen.

Canalys

Fujitsu investeert in het “Champions** Partner Program” en gebruikt het Canalys-evenement als lanceerplatform voor een wervingsprogramma voor partnerspecialisten in de datacentersector. Fujitsu richt zich op kanaalpartners die de visie delen om on-premises AI-oplossingen op de markt te brengen. Fujitsu en zijn partners waarborgen de soevereiniteit, zodat Europese klanten in staat zijn hun eigen AI-systemen te bouwen op basis van open, betrouwbare AI-stacks en zich te richten op mensgerichte gebruiksscenario’s. Dit is een ideale kans voor partners om over te stappen van traditionele infrastructuurverkopen naar het genereren van meer AI-inkomsten. 

Nieuwe aanmeldingen krijgen toegang tot een compliant onboarding-raamwerk met partnerklare aanbiedingen en voordelen, wat het proces voor alle partijen vereenvoudigt. Fujitsu creëert een uitvoerbaar raamwerk dat de complexiteit en werklast op landniveau vermindert. Meetbare en transparante processen zorgen voor duidelijkheid en verantwoordelijkheid.

*DASU – Transfercentrum voor Digitalisering, Analytics & Data Science Ulm – Gegevens worden kennis en kennis bepaalt succes – Aanspreekpunt voor grote en kleine bedrijven voor vraagstukken op het gebied van datawetenschap en analyse.

** Fujitsu Champions zijn partners met unieke specialistische vaardigheden en ervaring. In een inclusief ecosysteem kunnen Champions wederverkopers zijn, hostingproviders, co-locators, technologieoplossingsleveranciers of systeemintegratoren, evenals niet-wederverkoperpartners zoals onafhankelijke softwareleveranciers (ICE’s) en adviesbureaus. Door co-creatie wil Fujitsu zijn partner-ecosysteem in staat stellen om innovatieve klantoplossingen te leveren die verder gaan dan de mogelijkheden van individuele partners. Fujitsu Champions richten zich op Data & AI, SAP, Hybride IT en Resilient Data Platforms – en bieden unieke ecosysteemoplossingen in verticale markten.

Lenovo Channel Campagne vierkant Algosec 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BW
ALSO BW 03-06-2024 tm

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!