KPN boekt meer omzet in derde kwartaal 2024
KPN zag zijn omzet in het derde kwartaal met 4,3 procent stijgen naar 1,3 miljard euro. De nettowinst bedroeg 231 miljoen euro.
Joost Farwerck (foto), CEO van KPN, zegt over de resultaten: “We blijven onze strategie uitvoeren zoals gepland, met gezonde financiële resultaten in het derde kwartaal. Onze omzet liet organische groei zien in alle segmenten. De omzet in de Consumentenmarkt werd opnieuw ondersteund door een solide instroom van mobiele abonnees, deels vanwege de lancering van ons nieuwe Kids en Teens-aanbod begin september. Ook breedband via glasvezel liet aanhoudende groei zien, waarbij de uitdagende concurrentie en hogere churn op ons kopernetwerk werden opgevangen. De omzet in de Zakelijke Markt was opnieuw sterk, waar alle zakelijke segmenten een bijdrage aan leverden. Gecorrigeerd voor Youfone is onze Wholesale omzet weer gegroeid, ondanks een daling op breedband.
Om onze leidende positie met de beste netwerken te behouden, blijven we investeren in onze glasvezeluitrol waarbij we een sterke verbetering zien in het in één keer werkend aansluiten van huishoudens. Samen met onze joint-venture Glaspoort bereiken we nu 62% van Nederland. Klanttevredenheid blijft een prioriteit voor ons en heeft onze volledige aandacht.
We blijven toegewijd aan onze ambitieuze duurzaamheidsagenda (ESG). Afgelopen kwartaal heeft het Science Based Targets-initiatief de korte- en langetermijn klimaatdoelstellingen van KPN om netto-nul uitstoot te bereiken in 2040 gevalideerd. Met een sterk fundament dat de afgelopen jaren is opgebouwd, zijn we klaar om binnenkort onze stakeholders te informeren over de uitvoering van onze duurzaamheidsstrategie tijdens een ESG-webinar op 26 november.
We hebben er vertrouwen in dat we onze vooruitzichten voor het hele jaar 2024 waarmaken en blijven op schema om onze ambities, zoals ook uiteengezet tijdens onze Capital Markets Day, op de middellange termijn waar te maken.”