Cisco 360 Partner Program speelt in op nieuwe eisen van klanten
Cisco, speler in netwerken en security, kondigt een vernieuwing van zijn partnerprogramma aan. Deze aanpassing is ontworpen om partners beter te ondersteunen bij de steeds complexer wordende eisen van klanten, zoals het moderniseren van infrastructuren, het overal mogelijk maken van AI-workloads en het waarborgen van de veiligheid, veerkracht en hoge prestaties van hun organisaties zo meldt Cisco.
Het vernieuwde programma is ontwikkeld in nauwe samenwerking met zowel partners als klanten, waarbij Cisco hen gedurende een transitieperiode van 15 maanden zal begeleiden. De lancering staat gepland voor februari 2026.
Strategische verschuiving voor een competitieve markt
Het nieuwe programma weerspiegelt een strategische verschuiving in de manier waarop Cisco en zijn partners waarde creëren en leveren aan hun klanten in de snel veranderende, competitieve markt van vandaag. Deze aanpak herdefinieert wat het betekent om een succesvolle Cisco-partner te zijn, door waarde creatie centraal te stellen boven traditionele transacties. Partners kunnen effectiever inspelen op de behoeften en ambities van klanten, terwijl ze de collectieve kracht van Cisco’s uitgebreide partner-ecosysteem benutten om groei te stimuleren. Deze strategie versterkt de positie van partners bij klanten en verbetert hun partnerervaring door processen te vereenvoudigen en nieuwemethoden te introduceren om prestaties te plannen en te monitoren.
80 miljoen dollar investering in partnerinitiatieven
Cisco versterkt de partnerervaring met een investering van 80 miljoen dollar in nieuwe initiatieven om de vaardigheden en marktpositie van partners te vergroten. Van deze investering gaat 60 miljoen dollar naar gekwalificeerde partners, met voordelen zoals onbeperkte Cisco U-abonnementen voor vaardigheidsontwikkeling en certificering. Daarnaast gaat 20 miljoen dollar naar kwartaaltrainingen die alle partners toegang bieden tot zelfgestuurd leren, praktische labs en credits voor doorlopende educatie, met een focus op AI, security en netwerken.
Rodney Clark, Senior Vice President Partnerships en Small and Medium Business bij Cisco, zegt: “Vandaag draait alles om het ondersteunen van klanten bij het benutten van technologie om hun zakelijke doelen te bereiken. Dit vormt de basis van het Cisco 360 Partner Program. Of het nu gaat om lifecycle-management, technische vaardigheden of managed services, ons nieuwe waarde gedreven programma biedt partners de kans op winstgevende groei te realiseren. Met een transitieperiode van 15 maanden krijgen partners de tijd om zich voor te bereiden en hun potentieel binnen het Cisco 360 Partner Program optimaal te benutten.”
Het Cisco 360 Partner Program: de kernpunten
Herdefiniëren van Partnerwaarde: Het nieuwe partnerprogramma bevat een vereenvoudigd kader dat de toegevoegde waarde meet die partners voor hun klanten creëren. Deze aanpak waardeert de bijdrage van partners binnen specifieke portfolio’s en beloont hen op basis van hun lifecycle- en managed services, investeringen in vaardigheden, klantengroei en betrokkenheid in het partner-ecosysteem. Gekwalificeerde partners krijgen toegang tot diverse voordelen, waaronder de Cisco Partner Incentive en andere niet-financiële voordelen.
Verhogen van de partnerstatus: Cisco vereenvoudigt de waarde propositie van partners en verhoogt hun zichtbaarheid bij klanten met twee nieuwe classificaties: Cisco Partner en Cisco Preferred Partner. Deze labels kunnen behaald worden per portfolio, zoals Security of Networking, waardoor partners zich kunnen profileren als bijvoorbeeld Cisco Preferred Security Partner of een Cisco Preferred Networking Partner.
Specialisaties voor de toekomst: Cisco blijft partners ondersteunen in het ontwikkelen van diepgaande expertise met nieuwe oplossingsgerichte specialisaties, gericht op specifieke en gecombineerde portfolio's. Het programma maakt een verschuiving van traditionele architectuur-specialisaties naar next-generation, oplossingsgerichte specialisaties, die exclusief toegankelijk zijn voor Preferred Partners.
Cisco AI Ready Infrastructure Solution Specialization
Cisco heeft ook zijn eerste specialisatie aangekondigd die gericht is op AI: de Cisco AI Ready Infrastructure Solution Specialization. Deze specialisatie positioneert partners als experts in het leveren van AI-ready infrastructuur en biedt tevens oplossingen voor security en observability om klanten te ondersteunen in hun AI-adoptieproces.
“We zijn enthousiast over de lancering van het Cisco 360 Partner Programma, dat het resultaat is van onze langdurige samenwerking met Cisco,” aldus Steve Bland, Director Group Alliance bij Computacenter. “Na nauw samen te werken met Cisco aan de ontwikkeling van dit innovatieve programma, zijn we ervan overtuigd dat het onze capaciteit om in te spelen op de veranderende behoeften van onze klanten aanzienlijk zal versterken. De nadruk van het programma op de ontwikkeling van vaardigheden, in combinatie met Cisco’s aanzienlijke investering in training, onderstreept hun toewijding aan ons wederzijds succes. We kijken ernaar uit om deze nieuwe kansen te benutten en waardevolle groei voor onze klanten te realiseren.”
"Als blijk van onze inzet om oplossingen te ontwikkelen die niet alleen vandaag de bedrijfsresultaten verbeteren, maar ook toekomstige groei mogelijk maken, zijn we trots op onze bijdrage aan het Cisco 360 Partner Programma," aldus Nicko Roussos, Senior Vice President bij TD SYNNEX. "Dit programma belichaamt de innovatie en samenwerking die onze langdurige relatie met Cisco heeft gekenmerkt en stelt ons in staat om uitzonderlijke, resultaatgerichte ervaringen te leveren. We geloven dat het programma ons zal helpen om klanten beter van dienst te zijn en wederzijdse groei te stimuleren, waardoor we samen de mogelijkheden van technologie ten volle benutten.”