Wouter Hoeffnagel - 08 november 2024

Luxewarenhuis Harrods vernieuwt online winkelbeleving met SCAYLE

Harrods lanceert een nieuw e-commerceplatform in samenwerking met SCAYLE, een snelgroeiend platform voor enterprise commerce. Deze stap is bedoeld om de online dienstverlening van Harrods te verbeteren. Het nieuwe platform biedt klanten een nieuwe online winkelervaring, waarmee ze eenvoudig kunnen navigeren door het assortiment van Harrods dat varieert van mode en beauty tot juwelen, horloges, delicatessen en woonaccessoires.

Luxewarenhuis Harrods vernieuwt online winkelbeleving met SCAYLE image

Voor de lancering maakt Harrods gebruik van de kant-en-klare oplossingen van SCAYLE, die ruimte bieden voor maatwerk en personalisatie. Dit omvat onder andere systemen voor productinformatiebeheer (PIM), winkelbeheer en ordermanagement (OMS). SCAYLE heeft daarnaast merkpagina's ontwikkeld, een headless frontend gebouwd en integraties gerealiseerd met het ERP-systeem en andere externe systemen. Het platform maakt het mogelijk om binnen één backend verschillende klantbelevingen te creëren, wat essentieel is voor Harrods om een uitstekende service wereldwijd te bieden. De afgelopen zeven maanden werkten de teams van beide bedrijven samen om deze oplossing op tijd en binnen de gestelde kaders te realiseren.

Mobiele app vernieuwd

Met de lancering van het nieuwe platform blijft SCAYLE Harrods ondersteunen met e-commerce-oplossingen. De volgende stap in de samenwerking is de lancering van een vernieuwde mobiele app, die in de komende maanden beschikbaar zal zijn. Deze uitbreiding van de samenwerking moet zorgen voor een betere winkelervaring via alle kanalen, in verschillende regio’s, waaronder de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en Azië.

Caitlin Innes, Chief Digital and Customer Officer bij Harrods: "Harrods zet zich in voor het leveren van de beste en meest aansprekende klantervaringen, en dit betekent dat we partners kiezen die net zo toegewijd zijn aan innovatie. We waren onder de indruk van SCAYLE's vermogen om intuïtief beheer van meerdere productcategorieën op wereldwijd niveau mogelijk te maken, en hun toewijding aan het smeden van een hechte samenwerking. We waren ook verheugd om het nieuwe platform in hoog tempo te lanceren, wat resulteerde in een succesvolle, naadloze migratie. We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking met een commerce platform dat ons in staat stelt om premium ervaringen aan te bieden op een steeds grotere internationale schaal."

Tobias Ring, Managing Director van SCAYL: "Harrods is wereldwijd hét icoon onder de luxewarenhuizen. Het is geweldig om samen te werken met een retailer die al zo lang toonaangevend is en precies weet hoe je buitengewone klantervaringen creëert. SCAYLE stelt retailers in staat om dit soort ervaringen op een flexibele manier vorm te geven, terwijl ze groeien over verschillende kanalen, categorieën en landen heen. Zo vormen we een perfecte match. We kijken ernaar uit om samen met Harrods te bouwen aan de beste ervaring voor hun klanten."

Fundaments BW 31-10-2024 tm 15-11-2024 Lenovo Channel Campagne vierkant
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!