Ingram Micro Ultra loyaliteitsprogramma ziet het licht
Ingram Micro heeft de Amerikaanse lancering aangekondigd van Ingram Micro Ultra , een innovatief, digitaal mogelijk gemaakt loyaliteitsprogramma voor klanten en technologieleveranciers. Het nieuwe drielaagse puntenprogramma biedt een reeks technologiespecifieke en oplossingsgerichte groeitrajecten, wat een andere innovatieve primeur is voor de technologiedistributiesector en Ingram Micro.
"Ingram Micro Ultra maakt gebruik van de transformatieve kracht van menselijke vindingrijkheid en kunstmatige intelligentie om een meer verbonden ecosysteem te creëren en alle zakelijke en technologische activiteiten en middelen die onze klanten en leveranciers willen en nodig hebben, te centraliseren op één scherm", zegt Sanjib Sahoo, EVP, Global Technology en CDO, Ingram Micro. "Door continue innovatie op en binnen ons Ingram Micro Xvantage™-platform maken we het gemakkelijker om waarde te genereren en vast te leggen, kansen te realiseren, schaal te vereenvoudigen en succes te belonen."
Het gepersonaliseerde loyaliteitsprogramma is nu beschikbaar in de VS en zal in 2025 wereldwijd worden uitgebreid. Het werkt samen met het intelligente en gepatenteerde digitale ervaringsplatform Xvantage van Ingram Micro.
Ingram Micro Ultra is intern ontwikkeld en biedt de klanten en leveranciers van de distributeur op elk gewenst moment toegang tot gepersonaliseerde business intelligence die al hun activiteiten centraliseert met Ingram Micro. Dit omvat gerichte inzichten en trends en realtime updates over beschikbare incentives, middelen en beloningen.
Voordelen
In lijn met de infrastructuur van populaire B2C-ledenloyaliteitsprogramma's, kent Ingram Micro Ultra klanten punten toe voor betrokkenheid bij het team en zakendoen in het uitgebreide portfolio van producten, diensten en oplossingen, en voor het gebruik van leveranciersincentives, trainingen en programma's. Leden kunnen hun punten gebruiken om waardevolle beloningen te verzilveren.
Extra voordelen van Ingram Micro Ultra voor het opbouwen van uw bedrijf zijn onder meer:
Realtime zakelijke trends : krijg inzicht in markttrends, zodat u op de hoogte blijft en de concurrentie voorblijft.
Geïnformeerde besluitvorming : toegang tot realtime, cruciale gegevens om snel en weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.
Analyse van koopgedrag en premiuminzichten : geavanceerde analyse van kooppatronen, operationele gegevens en premiuminzichten. Beide stellen kanaalpartners beter in staat om hiaten en kansen voor efficiëntie en groei te identificeren.
Ultra biedt drie verschillende programmaniveaus en essentiële groeipaden
Ingram Micro Ultra heeft drie gedefinieerde niveaus: Essential, Advanced en Elite. Deze niveaus zijn gebaseerd op betrokkenheidsniveaus, prestaties en loyaliteit. Elite-status wordt toegekend aan leden van Ingram Micro's SMB Alliance en Trust X Alliance.
Xvantage Enable
Het eerste groeitraject van Ingram Micro binnen het nieuwe programma is Xvantage Enable. Dit nieuwe traject, dat in Q4 2024 van start gaat, zal kanaalpartners verder opleiden, trainen en informeren over de enorme kansen en uitdagingen rondom AI. Het zal ook helpen de adoptie van AI onder kanaalpartners en hun klanten te versnellen door hen in staat te stellen beter te navigeren door het evoluerende technologielandschap met meer vertrouwen en duidelijkheid over wat ze moeten vermarkten, verkopen, delen en ondersteunen. Extra groeitrajecten worden in 2025 gelanceerd.
"We zijn verheugd om Ingram Micro Ultra te introduceren en onze groeipaden te debuteren als onderdeel van de voortdurende dagelijkse innovatie en waarde die te vinden is binnen Xvantage," zegt Jennifer Anaya, senior vice president, Global Marketing, Ingram Micro. "De lancering van Ingram Micro Ultra markeert een nieuwe mijlpaal in onze reis om agressief digitaal te worden en tegelijkertijd verbazingwekkend menselijk te blijven."
AI Maturity Assessment Tool
Een van de vele aanbiedingen in Xvantage Enable is de online AI Maturity Assessment Tool van Ingram Micro. De nieuwe online resource zal de gereedheid van partners voor AI identificeren en manieren aanbevelen om hun vaardigheden te verbeteren en meer groeimogelijkheden te creëren.
"Ons Xvantage-platform in combinatie met ons nieuwe Ultra-programma zal het landschap van partnerprogramma's veranderen, waardoor ze veel relevanter, realtime en resultaatgerichter worden voor die kanaalpartners en leveranciers die betrokken zijn bij en groeien met Ingram Micro", concludeert Anaya.
Meer informatie staat op: https://ingrammicro.com/us/x4c/ingrammicroultra